tms

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

03/06/2010 | 00:17 | מאת: טל

אשמח לדעת אם טיפול כזה הנועד לדכאון יכול להשפיע גם על פוסטראומה- האם יש אנשים שטיפול כזה עזר ושיפר את מצבם? דבר שני דרור אני באמת נבהלתי מהעץ התחתון שעושה איזשהו הקשר בין פסיכוזה לפוסטראומה. ה-ptsd ממנו אני סובלת באמת גורם למציאות להראות אחרת- מרגישה שאני חיה במציאות מקבילה מלאה בחרדות ופחדים- זה לא אותו ציר שחיתי בו קודם אבל בוחן המציאות שלי לגמרי תקין כי אני יודעת שזו החוויה שלי ולא באמת מה שקורה בחוץ. אז גם ככה הבטחון בשפיות יורד ושצופים לך כזו תחזית...? אולי אני גפ בסוף אהפוך לסכיזופרנית? פשוט נורא מפחיד ומדכא לחשוב ככה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום טל, אינני יודע לאיזה טיפול את מתכוונת. אולי את מתייחסת למשהו שנכתב בפורום, אך אם לא תתייחסי אליו במפורש לא אוכל לנחש זאת. אני מצטער שעורך-דין הכותב כאן קישר בקלות דעת ומחוסר הבנת הרגישות של חברי הפורום בין פוסט-טראומה לבין סכיזופרניה. אין לך מה לדאוג. פוסט-טראומה אינה גורמת לסכיזופרניה, אם אין לך רקע תורשתי. סכיזופרניה היא מחלת-נפש ודורשת טיפול תרופתי, ופוסט-טראומה היא פגיעה בתחושת הביטחון, שניתן להתמודד אתה באמצעות תרגול התנהגותי. לילה טוב, ד"ר דרור גרין

03/06/2010 | 15:44 | מאת: טל

זהו טיפול שהחליף את הטיפול המסורתי בנזעי חשמל- בהעדר תופעות הלוואי שלו קשורות בעיקר בפגיעה זמנית בזכרון ובצורך בהרדמה כללית ואשפוז. סוג של קסדה שלובשים למשך חצי שעה על הראש כמה פעמים בשבוע במשך כמספר חודשים- והטענה היא שזה משפיע על המערכת הלימבית באופן עמוק מניב תוצאות מחקרית ומייעל את השפעת התרופות נוגדות הדכאון. האם ידוע לך אם טיפול כזה יכול לעזור לפוסטראומטים? ובעצם למה לא אם הוא מפחית דכאון באופן משמעותי אולי הוא יכול ליצור חיבורים חדשים במוח- כאלה שאבדו בגלל הטראומה. גם אם אין התוויה לכך נראה לי ששווה לבדוק את העניין- הרי כל מיני טיפולים שניתנו להפרעות כאלה ואחרות הוכחו כיעילים באופן מקרי גם לתופעות שלא נלקחו בחשבון. אשמח לשמוע אם למישהו יש מידע בנושא.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב