מחפש שיטות טיפול בתגובת קרב

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

15/03/2009 | 23:46 | מאת: עוגן

שלום לכולם. לפני כמעט שנתיים בעקבות יום הזכרון,התפוצץ אצלי סיפור הלם הקרב שלי,מהשירות הצבאי לפני 11 שנה בלבנון,שם הייתי חובש. רק לפני חודשיים שלחתי תצהיר למשרד הבטחון דרך עורך הדין שלי. קיבלתי מכתב כעבור חודש שמשהב"ט יממן לי כל טיפול שהפסיסיאטר שלי ימליץ עליו.אני לא יודע איך העסק הזה עובד ואם באמת מממנים וכמה?ולאיזה טיפולים מומלץ ללכת? אשמח לכל תגובה בעניין רק טוב ושלווה לכולם.

לקריאה נוספת והעמקה
16/03/2009 | 00:46 | מאת: הפצוע האלמוני

אם קבלת הכרה ראשונית לטיפולים רפואיים אז מצבך טוב, משהב"ט יממן לך את הטיפולים והתרופות ע"פ המלצת הרופא המטפל. אם אתה זקוק לטיפול תרופתי הרופא המטפל שלך שולח מרשם תרופות למחוז שאתה שייך אליו (זה מגיע לרופא של משהב"ט) והוא מאשר את המרשם לבית מרקחת בד"כ טלאפרמה והתרופות מגיעות אליך באמצעות שליח עד הבית. כמו כן אם אתה מוגבל בניידות מגיע לך הסעות במוניות לטיפולים הרפואיים באישור הרופא המחוזי של משהב"ט ובהמלצת הרופא המטפל שלך. באשר לטיפולים המומלצים, אינני יודע מה מצבך הנפשי אך הטיפולים הרפואיים יכולים לכלול טיפול קוגנטיבי (התנהגותי)אשר מנוהל ע"י פסיכולוג או פסיכיאטר, ואם יש צורך גם טיפול תרופתי אשר ניתן ע"י פסיכיאטר בלבד. אני בטיפולים כבר יותר מ 3 שנים ובחרתי לטפל במרפאה בתל השומר מצבי היה קשה לכן נזקקתי לשני סוגי הטיפולים במקביל. לטיפולים בתל השומר הרבה יתרונות, נמצאים שם רופאים מקצועיים ובעלי נסיון בתחום של הלם קרב, יש שם מגוון גדול של סוגי טיפול שונים כמו כן קבוצות תמיכה, אשפוז יום, טיפול זוגי, תרופות ובקיצור הכל. והדבר החשוב לא פחות שאתה לא צריך להתעסק בתשלומים ובזיכויים כספיים משהב"ט משלם לבית החולים את כל הטיפולים. אם אתה מעוניין לנסות לטפל שם אתה פונה לרופא המחוזי שלך במשרד הביטחון והוא יפנה אותך לשם. מקווה שעזרתי לך בתחילח דרכיך, מה שבאמת חשוב זה להתמיד בטיפולים גם שהקושי הוא רב עלמנת להשתפר ולהתחזק, בהצלחה.

22/03/2009 | 12:16 | מאת: ענת

בנוסף לטיפולים שהוצעו כאן - ישנו טיפול חדש באנרגיה אלקטרו-מגנטית אשר ניתן בבית חולים הדסה לפרטים [email protected]

שלום עוגן, אם קיבלת אישור לטיפול, אגף השיקום יממן את הטיפול. כדאי שתזכור, שטיפול אינו 'מרפא' פוסט-טראומה, מפני שזו אינה מחלה אלא קושי שיש ללמוד כיצד להתמודד אתו. כדאי לך להיזהר מהצעות שונות שתקבל לטיפולי פלא שירפאו אותך (טיפול במגנטים, טיפולים רוחניים שונים, ועוד ועוד). בדרך-כלל כדי לשלב טיפול תרופתי בטיפול התנהגותי. פסיכיאטרים אינם מבינים בנפש אלא רק בסימפטומים הגופניים של הקושי, ולכן כדאי להיעזר בהם רק כדי לקבל תרופה שתקל על הסימפטומים שלך. נסה זאת בזהירות, ואתה יכול להתייעץ כאן עם חברים נוספים על השימוש בתרופות השונות. גם טיפול 'נפשי' אינו מרפא, ולכן כדאי להתרחק מפסיכולוגים המנסים להחזיר אותך אל מקורות הטראומה, ולחפש מטפלים (פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים קליניים וכו') העוסקים בטיפול תומך, שיסייע לך להתמודד עם המציאות החדשה של חייך. הגישות ההתנהגותיות מתאימות לכך. אל תאמין למה שמספרים לך על טיפולים שונים. עליך להתנסות בעצמך באמצעות מפגש עם המטפל, וכדאי שתבחר רק במי שיוצר בך תחושה של אמון וביטחון (כתבתי על כך בהרחבה בספר 'טיפול נפשי, מדריך למשתמש'). מי שמאשר את מימון הטיפול הוא עובד או עובדת השיקום שלך. כדאי לך להתייעץ עם עובדת השיקום ולשמור על קשר רציף וטוב אתה. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

מנהל פורום טראומה והלם-קרב