אני נכה PTSD נכות בינונית.

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

21/10/2008 | 12:15 | מאת: יורם

אני בדרך כלל הולך לישון ב-11 בלילה,ואם אני לא מתעורר באמצ הלילה, אני יושן עד 11 בבוקר סה"כ כ-12 שעות ביממה. אם אני קם באמצע הלילה , אני יושן ביום עוד איזה 3-4 שעות. אני לוקח כדור שינה וכדור אסיוול 10 מ"ג לפני השינה. האם זה נורמלי? האם אני יכול לחזור לישון רק 8 שעות ביום, כמו כל אדם אחר? האם להוריד בכדורי ההרגעה לפני השינה? אני לא עובד. אודה לכל מי שיכול לענות לי על השאלה, כולל מנהל הפורום. חג שמח.

לקריאה נוספת והעמקה
23/10/2008 | 12:14 | מאת: אלן

מערכת השינה שלנו מעורערת בגלל הטראומה . כדורי -הרגעה עוזרים לך לישון עד שהגוף מתרגל והיכולת לעזור לנו להירדם יורדת . יש אולי צורך להחליף תרופה . לעמים הכדור שלא מתאים . פעם לקחתי כדור שבכלל לא קמתי איתו עד שלוש בצהריים ואחרי שבועיים הפסקתי את הכדור והחלפתי אותו בכדור אחר . צריך להזהר אם כדורים . כדורים הם חרב-פיפיות . הם יכולים להועיל וגם להזעיק . כדי למצוא כדור שיגרום לך לקום בבוקר בשעה רגילה .

יורם יקר, לצערי, לא ניתן להשיב תשובה מדויקת לשאלות שלך. הסימפטומים של פוסט-טראומה שונים מאדם לאדם, וכל אחד מגיב בצורה שונה. יש כאלו שישנים שעות רבות, כמוך, ואחרים כלל אינם ישנים בלילות. לגבי התרופות אתה יכול להתייעץ עם הפסיכיאטר שלך. מדוע אתה חושב שאדם נורמלי ישן שמונה שעות ביום? גם אנשים 'נורמלים' (הלוואי וידעתי מה זה) לא ישנים באותה המידה. יש כאלו שישנים מעט, ואחרים הרבה, יש כאלו שפעילים יותר ביום ואחרים פעילים יותר בלילה. מדוע אתה לא מרוצה משעות השינה שלך? אתה כותב שאינך עובד. אולי אם תעבוד תהיה עיף מוקדם יותר ותתעורר מוקדם יותר? כדאי לנסות. שבת שלום, דרור

מנהל פורום טראומה והלם-קרב