שאלה על פעימות מוקדמות

דיון מתוך פורום  הפרעות קצב לב

09/11/2020 | 21:16 | מאת: תהלה

שלום. אני בת 33. כ3 חודשים אחרי לידה. עשיתי הולטר 24 שעות שיצא בו כ60 פעימות מוקדמות תוך חדריות ו3 על חדריות. הקרדיולוג אמר לי שאין לי מה לדאוג וזה תקין. אבל- מאז שהייתי אצלו, אני מרגישה שהפעימות בתדירות גדולה יותר וגם לזמן ארוך יותר. אתמול היו לי פעימות מוקדמות בערב שנמשכו כחצי שעה,שעה. זה הלחיץ אותי מאד ונכנסתי ממש להתקף חרדה מרוב בהלה. כמו כן, יש לי אבנים בכיס מרה וצריכה לעבור ניתוח להסרה. רציתי לדעת- א. האם זה לא מסוכן הפעימות המוקדמות, בצורה זו שאני מרגישה שיתגברו יותר ממה שהיה כשביצעתי את ההולטר? ב. מה ניתן לעשות כדי להקל על התחושות הלא נעימות של הפעימות הללו? ג. האם מתח וחרדה מעצימים את הפעימות המוקדמות? ד. האם יכול להיות קשר בין הבעיה בכיס המרה להפרעות קצב הללו? אני מאד מאד לחוצה מזה. במיוחד שלפעמים אני מרגישה שאחרי הליכה (לספורט) או מאמץ כלשהו אז יש את הפעימות המוקדמות. הקרדיולוג שהייתי אצלו אמר שספורט דווקא אמור לעזור וחשוב לעשות ספורט. אבל זה מלחיץ אותי בגלל התחושות שאחרי. אשמח מאד לעזרתך. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

ההמלצות של קרדיולוג נכונות. פעימות מוקדמות אלו לא הפרעות קצב קשות. לא ברור לי למה בוצע הולטר- לאציינת. ועוד לא ציינת האם בוצעו בדיקות אחרות. לא רואה מניעה מפעילות ספורט, במידה וכל הבירור תקין

23/11/2020 | 08:21 | מאת: תהלה

תודה רבה. בוצע הולטר בגלל תשומת לב לדופק נמוך (בין 50 ל60) והוצע לנו לברר מרופאת משפחה ע"י הולטר האם זה בעייתי. לא בוצעו עוד בדיקות, מלבד בדיקה לפני כ4 שנים בזמן היריון שבוצע גם כן הולטר ואקו לב בגלל תחושת דופק, ההולטר יצא אז תקין לחלוטין ללא שום פעימות מוקדמות. האקו הראה ספיקה קלה מאד שהקרדיולוג אמר שאין לה משמעות ( אולי בגלל ההריון?) בכל מקרה, האם הנ"ל משנה את התמונה? והאם יכול להיות שמצב נפשי של סטרס הוביל לפעימות המוקדמות שבעבר לא היו?

אען קשר למצב נפשי. הייתי ממליץלחזור לאקו. ואם יש ספיקות- יעוץ מומחה בהפרעות קצב

מנהל פורום הפרעות קצב לב