lbbb והפרעות אחרות - בירור
דיון מתוך פורום הפרעות קצב לב
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בת 69, (ברקע צריבה מוצלחת של רפרוף פרוזדורים לפני כשש שנים). לאחרונה בגלל תחושה של תעוקה בחזה בעת לילה שידרתי א.ק.ג. (אני מנויה) ומצאו lbbb חדש. במיון - טרופונין שלילי וצילום חזה תקין וכן שאר בדיקות הדם. אקו לב תקין. ארגומטריה תקינה (במגבלות lbbb). שאלותיי: 1. הבנתי שבנוכחות lbbb אין אפשרות לראות בא.ק.ג. סימני איסכמיה (כנ"ל בארגומטרייה). לפיכך האם יש טעם לשדר בעתיד א.ק.ג? והכי חשוב: מה כן אפשר לראות בא.ק.ג? 2. בשני א.ק.ג. שביצעתי לאחרונה לא נתגלה lbbb. שאלתי: האם חסם זה יכול להיעלם? אריאלה
1. לא הבנתי לגבי שידור אק"ג. באק"ג יכולים להיות שינויים שונים - גם בנוכחות LBBB גם בלידיו 2. LBBB יכול להיות זמני.