נעלי ספינינג

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

09/04/2002 | 09:43 | מאת: שירן

ירון שלום מה הייחוד של נעלי ספיניניג על כל נעל אחרת האם הנעל הזאת מתאימה לפעילות נוספת פרט לספינינג האם רצוי להשתמש בנעל המיוחדת הזאת אם אני עושה ספינינג רק פעמיים בשבוע אתה בטח יודע שאלה נושאים שאף אחד לא מדבר עליהם כל המדריכים מדברים על דופק וקצב ומהירות אבל אף אחד לא מדבר על הציוד הדרוש כך שאני אשמח לחוות דעתך המקצועית

לקריאה נוספת והעמקה
09/04/2002 | 21:09 | מאת: natan

כאחד העוסק בספינינג להנאה כמוך הנני יכול להמליץ על רכישת נעליים לא יקרות בסכום של כ350-400 שקל ניתן לקנות בCANNONDALE רחוב חשמונאים. שימוש בנעליים מאפשר ניצול טוב יותר של האימון ופיתוח שרירים שלא ניתן ללא הנעליים.

10/04/2002 | 07:21 | מאת: ירון פישר

זה ברור שציוד ייעודי יכול לשפר את הביצועים, אבל אני לא מבין במי אתה \ את מתחרה. אני לא מכיר את המוצר אבל נעלי רכיבה בעיקרון הן בעלות סוליה קשה ,תבריג, ומקדם גרר נמוך - מה שמגביל אותן לשימוש ספציפי. הסוליה הקשה נועדה למנוע איבוד אנרגיה בין הרגל לפדל, וכן למנוע לחץ על כרית כף הרגל במירוצים ארוכים. התבריג אמור לקבע את הרגל לפדל. כמו שאני רואה את זה, באימון ספינינג לשריפת שומנים נניח - עדיף "לאבד" כמה שיותר אנרגיה באימון שזה אומר שימוש בנעל עם מקדם גרר גבוה. בהקשר של "ביצועים" - תנוחת הרכיבה האופטימלית כוללת (בין היתר) הכנסה של הבירכיים "פנימה" לכיוון האופניים(כמו רגלי איקס) = בגיאומטריה זו מופק המומנט הרב ביותר. שמירה על תנוחה כזו תהיה קלה יותר כאשר יש תבריג המשמש כעין ציר לכף הרגל. תנוחה זו גם מפעילה שרירים מסייעים בשוק באופן שונה מתנוחה "רגילה". כל זה לא צריך לשנות לך לדעתי. יש לזה משמעות תחרותית.

10/04/2002 | 17:04 | מאת: אבירם

בתור מדריך ספינינג ורוכב אופניים מקצועי(במסגרת תחריות טריאתלון) הנה כמה עובדות שיענינו אותך וישיבו לשאלתך 1. העיקרון החשוב ביותר בנעלי הספינינג הינו הסוליה הקשה של הנעל שתפקידה לאפשר זרימת דם לכף הרגל באופן חופשי בגלל שאנו מפעילים משקל ולחץ גדול על הרגל בעיקר כשאנו רוכבים בעמידה 2. החיבור לפדל (שאפשרי רק בפדלים המאפשרים זאת ואם יש כזה במכון בו אתה מתאמן אתה יכול לברר וגם אם לא אתה יכול להחליף פדל לפני האימון שלך ולהחזיר את הפדל הרגיל לאחר מכן (אני עושה זאת באופן קבוע) היתרון של חיבור הפדל לרגל בספיניננג הוא שאז תנועת המשיכה ברכיבה אפקטיבית יותר ועובדת טוב יותר על פושטי ירך (המסטרינג) ושוב אני מזכיר שזה יעיל רק עם פדל מיוחד *הערה לגבי מקדם הגרר שנידון באחת התגובות אין לו שום חשיבות בספינינג לא לטובה ולא לרעה כיוון שהאופניים עומדות במקום!!!! בקיצור כדאי לרכוש נעלי ספינינג אך הייתי ממליץ באותה נשימה שהן יהיו מחוברות לפדל!! מקווה שעזרתי אבירם

10/04/2002 | 17:21 | מאת: ירון פישר

תודה אבירם על התרומה המקצועית שלך, אבל קצת צניעות לא תזיק לך. אתה יכול לכתוב למשל "למקדם גרר אין חשיבות" ולהוסיף "לדעתי". מכל מקום התיחסתי למקדם הגרר עבור נעלי רכיבה ולא נעלי ספינינג היות ואיני מכיר את המוצר. שנית, האופנים עומדות במקום, אבל החיכוך נוצר בגלל מהירות הדוושה ביחס לאוויר מסביבה. כלומר - אם אתה לא מתחרה נגד השעון אלא מנסה לשרוף כמה שיותר קלוריות - רצוי היה להגדיל את שטח החתך של הנעל, ולכן את החיכוך עם האויר. כל זאת לדעתי כמובן, אבל גם מנהל הפורום יכול לטעות. ושוב תודה על התרומה שלך לדיון.

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה