תרגילי בטן

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

19/12/2001 | 16:25 | מאת: רויטל

אני עושה התעמלות אירובית+עיצוב כבר שנים לרב במסגרת שיעורים, ולמרות שהבטן שלי חזקה היא אינה שטוחה (יש לי איזה 5-6 ק"ג עודף אמנם אך לא יותר, כך שזה לא מהנמנע שיכולה לנהיות לי בטן שטוחה). לאחרונה נאמר לי שהתרגילים שעושות המורות במכון (הרבה חזרות קטנות בנקודה הקשה וכו') טובות לחיזוק אך לא לחיטוב הבטן, וכי על-מנת לחטב את הבטן עדיף סטים קצרים של תרגילים ארוכים. האמנם? במה טעיתי ? תודה, רויטל.

לקריאה נוספת והעמקה
19/12/2001 | 16:57 | מאת: ירון

סטים קצרים של תנועות ארוכות הם בכל מקרה הדרך היחידה הנכונה לביצוע התרגיל. קצרים = בין 15 ל 25 חזרות. יחד עם זאת הדרך היחידה לחיטוב הבטן זו תכנית תזונה (המכונה גם " דיאטה"), שאין בה פחמימות פשוטות (סוכר, קמח לבן תפו"א , אורז לבן.... .) בנוסף , ולא פחות חשוב - תעשי פחות "עיצוב" ויותר פיתוח כח על השרירים הגדולים בגוף. (פחות עיצוב = מצידי יכול גם להיות אפס. ) את גם יכולה להוריד באופן משמעותי את מספר כפיפות הבטן שאת עושה. אני לא יודע היכן את מתאמנת, אבל לא כדאי להקשיב למדריכות הכושר שם, במידה ואלה ההסברים שהן נתנו לך. היות ואת ספורטאי עממי, אין אף תרגיל בעולם שאת צריכה לבצע רק על חלק מטווח התנועה של השריר. ועוד משהו - חיזוק וחיטוב זה בדיוק אותו דבר. השרירים מתחזקים כלומר גדלים, צורכים הרבה יותר אנרגיה ולכן מסת השומן יורדת בכל הגוף וגם מתחת לעור. ירידה באחוז השומן = ח י ט ו ב.

24/12/2001 | 18:12 | מאת: רויטל

הי ירון ותודה על התשובה המפורטת, אני מתאמנת ב - Shape (היוקרתי) וגם בשיעורים שם (אני מדגישה בשיעורים, כי המדריכים בחדר כושר לעומת זאת אומרים את מה שאתם אומרים) כמו בכל מקום אחר שהייתי בו לפני כן (לפחות 3 מקומות), בשיעורי העיצוב (ככה קוראים להם, מה לעשות) עושים בד"כ עבודה של סיבולת, כלומר המון חזרות עד שיוצאת הנשמה, בטווח מלא של התנועה ואח"כ בלי מנוחה (למי שעוד לא נשברה) "קטנים" עד שיוצא שאר-הרוח הנותר... כל מורות האירובי עושות זאת כך, והן מה שנקרא "פרופשנלס" -- למה אם זה לא יעיל ????? תודה, רויטל.

25/12/2001 | 17:24 | מאת: רויטל

בנוסף לתגובתי האחרונה יש לי עוד 2 דברים: 1. ניפוח שרירים: נדמה לי שהסיבה שמורות העיצוב במכונים עושות הרבה סיבולת שרירי (מעט משקל, הרבה חזרות בסט רצוף אחד וארוך) ולא כח שריר (מה שאתם ממליצים: 3-4 סטים של 15 חזרות במשקל/עומס גבוה) היא למניעת ניפוח השריר, שאמנם מגדיל את מסת השרירי "זוללת הקלוריות" אך מגדילה את נפח והיקף השריר - מה שרב הבנות כולל אני לא רוצות. מה אתם אומרים ? 2. דיאטה: כנטורופתית במקצועי (כרגע אני בסטאז') אני מוכרחה להגיב להמלצה שלכם שחוזרת בפורום לעבור לתזונה נכונה שמשמעה אצלכם היא קיצוץ בעמילן ופחממות פשוטות, כמו אורז לבן, קמח לבן וכו'. לדעתי יש להסביר יותר טוב למעוניינים בדיאטה מה לאכל ומה לא: עמילן יכול להגיע גם כדגנים מלאים (אורז מלא, גריסי-פנינה, קינואה, כוסמת, לחם מלא, גריסים, שיבולת-שועל וכו' ) אשר אינם מזיקים כלל לדיאטה, ההפך הוא הנכון, בגלל אפקט גליקמי נמוך וכמות סיבים גבוהה. סוכר פשוט ומזוקק ודגנים לא מלאים (סוכר, ריבות, קמח-לבן, אורז לבן וכו') הם המשמינים. השומנים, כמובן, משמינים יותר מעמילנים ואם כבר זורקים עצה לדיאטה היא צריכה להיות צמצום השומן בדיאטה (לא הפחתתו המלאה אלא צמצום - השומן קריטי לבריאות ויופי...), והחלפתו בשמן זית וקנולה. יכול להיווצר מצב שאנשים יקראו את העצה להפחית עמילנים וסוכרים ויעברו לדיאטת חלבונים אשר מזיקה מאוד לכליות ולמשק הסידן בגוף. בכל מקרה לא לשכוח לפחות 5-6 מנות ירק ופרי ביום, ע"מ לקבל את הויטמינים והמינרלים הדרושים לגוף + לשמור על שובע ועל רמת סוכר בדם בין הארוחות (שתצמצם התנפלות על שוקולד בשעה 16:00). תודה.

23/12/2001 | 23:36 | מאת: אדי מלמד

בנוסף לתשובתו של ירון יש עלייך לשנות בכל פעם את זויות האימון ולא לעבוד על איזור קטן אלא לשנותו ועדיף לבצע תנועה גדולה יותר, יש לשלב תוכנית תזונה ואימון פלג גוף עליון.

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה