ARSA בשילוב עם קוצר נשימה

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיית ילדים

27/02/2019 | 10:56 | מאת: דניאל

שלום, התינוק שלי (7 חודשים) סובל מיזה כחודש מקוצר נשימה, שיעול, נזלת מפעם לפעם וכמויות גדולות של ליחה ללא הפסקה. התסמינים מתחזקים במיוחד בלילות. שלשום מומחה ריאות הפנה אותנו לבדיקת קרדיולוג מאחר ויש לתינוק ארסה. האם יתכן כי הארסה בנוסף לקוצר הנשימה, גורמת להופעת שיעול, נזלת וליחה? עד שיגיע התור לקרדיולוג אנחנו מטפלים באינהלציות ובינתיים לא נראה שהן משפיעות.

לקריאה נוספת והעמקה

ARSA- aberrant right subclavian artery מום לא נדיר בעורקים היוצאים מאבי העורקים ( אאורטה) שמתאר מצב בו העורק המספק דם ליד הימנית מתחיל ממקום לא נכון ובעצם ויצא מאבי העורקים עצמו ולא מאחד מסעיפיו. בשל השכיחות המוגברת של מצב זה עם תסמונת דאון נבדקים עוברים שנמצא להם ממצא זה ביתר דקדקנות. השילוב של ARSA עם שינויים נוספים במבנה אבי העורקים יכול להביא לידי טבעת העוטפת את קנה הנשימה ו/או הושט. במצבים אילו יופיעו תסמינים נשימתיים כגון קוצר נשימה,שיעול ,צרידות וכדו או קשיים בהאכלה. במקרה שאת מציגה בו יש ARSA כדאי לבדוק על ידי קרדיולוג ילדים האם יש שילובים נוספים כמו PDA (חיבור מהתקופה העוברית בין אבי העורקים לעורק הריאה) שיחד עם הARSA ייצרו סימפטומים, אולם מקרים אילו אינם נפוצים בהצלחה, ד"ר דן הדס קרדיולוג ילדים

13/04/2019 | 13:32 | מאת: חגית

2.האם עשיתם בדיקת אקו לב- באיזה שבוע? 3. הרופא שלי גילה בסקירה מאוחרת "חשד לARSA" , האם לדעתכם יש מה לעשות בזמן ההריון והאם יש חשיבות לבצוע בדיקת אקו לב בזמן ההריון לאור נסיונכם? תודה רבה :)

14/04/2019 | 07:49 | מאת: דניאל

1. בסקירה המוקדמת 2. עשינו אקו לב כשלושה שבועות לאחר הסקירה המוקדמת אם אני זוכר נכון 3. מאחר וARSA יכול להעיד על סיכוי מוגבר לקיומן של שלל תסמונות הייתי ממליץ על בדיקת מי שפיר אם עדיין לא מאוחר (עד שבוע 24). כמו כן כדאי לבדוק אם הARSA מוגדר כממצא יחיד או שבסקירה\אקו לב אובחנו מומים נוספים (מה שיכול להעלות בהרבה את הסבירות לקיומן של תסמונות) המון בראיות ושקט נפשי :)

מנהלי פורום קרדיולוגיית ילדים