כאבים וקרע ברצועת הברך

דיון מתוך פורום  פגיעות ומחלות של ברך וירך

31/01/2018 | 15:46 | מאת: תומר

שלום לפני כחודש באימון כדורגל הפצעתי ובmri ראו קרע ברצועת mcl קרע שנחשב לדרגה יחסית גובה וקרעים בחלק העליון של הרצועה והיה כתוב משהו sprain .. יש בצקת באזור של הרצועה והרצועה הצולבת יש מתיחה קלה ממש שאמורה לעבור תוך כמה שבועות לא משהו רציני או קרע שם .. רציתי לדעת האם אפשר לטפל בקרע של הmcl בטיפול שמרני שכולל פיזתירפיות וחיזוק השרירים ללא ניתוח ? אני ממש מרגיש כאילו הרצועה סוג של משוחררת שם , אין לי בעיה בכיפוף ללא כאבים , מידי פעם בסיבוב של הגוף יוצא לי קליק קטן מהאזור שם האם אפשר לטפל בכזה מצב ללא ניתוח ? ואם עושים תניתוח כמה זמן השיקום ממנו ותוך כמה זמן אוכל לחזור למגרשים ? תודה רבה מקווה שתענו ..

לקריאה נוספת והעמקה

קרע רצועה של MCL , לרוב מחלים לבד בתנאי שהוא בדרגה נמוכה , לפי חומרת הפגיעה כך הטיפול , ממנוחה של מספר שבועות , דרך סד צירים ועד לניתוח במקרים קשים. לפי מה שכתבת מדובר בפגיעה מבודדת כך שרוב הסיכוי שאין צורך בניתוח לשיחזור הרצועה ולאחר שיקום פיסיוטרפי + סד צירים תוכל לחזור לפעילות מלאה . אתה נזקק להערכה /בדיקה של שלמות הרצועה ותפקודה עי אורטופד המתמחה ברפואת ספורט בברכה ד"ר נמרוד שניר מומחה לכירורגיה אורטופדיה ניתוחי החלפות מפרקים ניתוחים ארטרוסקופיים ורפואת ספורט

02/02/2018 | 13:32 | מאת: תומר

במקרה שהטיפול השמרני לא צלח ומחליטים לעשות שחזור של הרצועה כמה זמן השיקום מכזאת פציעה ? תוך כמה זמן לאחר הניתוח אוכל לחזור לפעילות האם זה אותו כיוון כמו ברצועה הצולבת או שפחות זמן ?

מנהל פורום פגיעות ומחלות של ברך וירך