התייעצות לגבי סידן.........

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית - שיבא תל-השומר

01/10/2022 | 09:40 | מאת: תודה על הפורום

שלום, אני בת 48. מאוד פוחדת מאוסטואפורוזיס. יש לאימי וכבר שברה כף רגל כף יד מכלום ושום דבר. אני גם פוחדת מעניין של הלסת איבוד שיניים. רציתי לשאול: האם זה בסדר לקחת ויטמיןג+סידן ללא מרשם רופא? האם זה מונע הדללות העצם? למרות שאני יודעת שירידת אסטרוגן גורמת שיש תאים שהם אלו שגורמים להידללות העצם. הסידן והויטמין D זה רק עזרה. שאלה נוספת :האם את ממליצה לנשים בגיל המעבר לקחת טיפול הורמונלי ( כמובן עי התייעצות עם רופא) כדי למנוע בעיות בלב כלי דם השמנה? שאלה אחרונה: יש דרך למנוע יובש בעור בעיניים, ע"י תוסף? נניח ויטמין Aּּ+E.? כן אני יודעת שאסור לקחת לאורך זמן..

שלום, הפחד מאוסטאופרוזיב לצערי איני מפסיק לטיפול. ראשית- לכי לבצע בדיקת צפיפות עצם כדי שנראה מה מצבך הבסיס נכון לעכשיו. שנית- בצעי בדיקת דם לרמות ויטמין D. בהתאם לזה תקבלי המלצות על טיפול של תוספים או תרופתי. לקחת תוספים בגיל 48 כדי למנוע אוסטאופורוזיס לא יהיה אפקטיבי בלי כל אלו ובלי להבין את מצבך, וגם עלול להיות פחות אפקטיבי. מניעה מתחיה בגיל הרבה יותר מוקדם. אני לא ממליצה על תחליפי הורמונים בכלל, זה לא מקומי מבחינה מקצועית. אין הוכחה שמוריד תחלואה לבבית או השמנה, אלא בעיקר עזרה בתסמונת גיל המעבר. לגבי יובש בעור ועינים- פני לרופא.ה המתאימים לבדיקה . בברכה,דנה

02/10/2022 | 21:16 | מאת: תודה על הפורום

תודה רבה על העזרה. לא ידעתי שאפשר לבצע בדיקה לויטמין D. בדיקה לצפיפות עצם יתנו? -חשבתי שזה תלוי גיל.

02/10/2022 | 21:29 | מאת: תודה

הי דנה, למה התכוונת מניעה מתחילה בגיל מוקדם? אני אוכלת מוצרי חלב. האמת שאני שותה הרבה חלב יותר מהרגיל קרטון ביום אם לא יותר. הבעיה שזה מהול בנס קפהשל עלית( קפאין)

מנהלי פורום תזונה קלינית - שיבא תל-השומר