ירידה במשקל, לא יודע אם לקרוא לה מכוונת או לא

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית - שיבא תל-השומר

16/06/2022 | 20:08 | מאת: אופק

שלום רב. אני בן 19. מאז ומתמיד הייתי נער ללא עודף משקל, אבל לא הייתי מאוד רזה. היה לי בערך 3 קילוגרמים מיותרים שלא הפריעו לי. מה שכן אף פעם לא אכלתי מאוד בריא ולא הייתי פעיל גופנית. הייתי אוכל הרבה ג׳אנק וחטיפים עד לא מזמן, לפני כ8 חודשים משקלי הבסיסי היה בערך 68 ק״ג, גובה 1.71. לפני כ8 חודשים התחלתי להקפיד - התחלתי לאכול ארוחות מסודרות ובריאות, הפסקתי עם החטיפים והשטויות לגמרי, התחלתי לאכול רק מתי שאני רעב, לעשות ספורט והליכות מדי פעם ואימונים, לשתות הרבה מים, לאכול הרבה ירקות. הירידה במשקל הייתה פשוטה ובאה די מעצמה - ירדתי עד עכשיו למשקל של 55 ק״ג. הרבה אומרים לי שרזיתי בצורה קיצונית, אבל בחיי שלא עשיתי שום דבר מיוחד - האמת שאני מרגיש מצוין. גם בדיקות הדם מצוינות. האם אני במשקל תקין? כמובן שאני איני צריך לרדת עוד ואני מודע לזה. תודה מראש.

שלום אופק, אתה בגבול התחתון של משקל תקין, על גבול התת משקל. הייתי ממליצה לבדוק את הנושא ואולי לנסות לעלות במשקל באופן תקין עם אכילה בריאה. בברכה,דנה

20/06/2022 | 16:07 | מאת: אופק

הי, תודה על התשובה. העובדה שאני נמצא במשקל תקין גם אם בגבול התחתון היא עובדה מעודדת. השאלה למה את ממליצה לי לעלות. אני מרגיש מצוין מכל הבחינות והאכילה שלי בריאה לחלוטין. מספיק חלבון. אכילה מבוקרת ומאוזנת. למה אני צריך לעלות במשקל לדעתך?

מנהלי פורום תזונה קלינית - שיבא תל-השומר