סרוקסט

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

14/01/2001 | 17:47 | מאת: שאלה לד"ר פלד ממיכל

ד"ר פלד שלום, אני בת 23 ונוטלת סרוקסט מזה 3 וחצי שנים. לאחרונה, ניסיתי "להיגמל" והיה נורא קשה. אמנם הפסיכיאטר שאיתו טופלתי במשך שנתיים (במקביל לנטילת הסרוקסט) ושהיום אינני נפגשת איתו פשוט בגלל שהטיפול השיחתי מיצה את עצמו, אמר לי במפורש שסרוקסט איינו סם ואינו ממכר, אך אע"פ שאינו סם - דבר אחד אני יודעת בוודאות מנסיוני ונסיון אחרים - הסרוקסט אכן ממכר. אולי לא נפשית אבל בהחלט ובהחלט גופנית. בפעם האחרונה שניסיתי להפסיק חלו תופעות מוזרות של חולשה "מפחידה" של השרירים עד כאב וכמובן שהחרדות הופיעו ביתר שאת עם הרגשה דכאונית משהו+כאבי ראש מסוג שלא חויתי אף פעם - לא מבחינת עוצמת הכאב אלא מבחינת תחושת "השיכרות" (או חוסר הפוקוס) המאד מאד לא נעימה שמתלווה אליהם. והנה שאלותיי: - מתי כדאי להפסיק את התרופות או לרדת במינון על מנת לממש, בסופו של דבר, הפסקה מוחלטת? - באיזה אופן כדאי ליזום ירידה במינון ומה קורה אם ירידה מכדור אחד ביום לכדור אחד ביומיים לא קלה? - שלוש וחצי שנים של נטילת סרוקסט - האם זה לא הרבה? שאלה זו נשאלת בעיקר בגלל שאני שומעת כל הזמן שהסרוקסט או הפרוזק או תרופות נוספות מאותה משפחה הן "זמניות" - מה תפקידו המדויק של כדור הסרוקסט? איך בדיוק הוא משפיע,מבחינה כימית, על הסרוטונין? - האם תזונה נכונה וספציפית יכולה לעזור בעליית כמות הורמון הסרוטונין (שמעתי ממקור אמין בהחלט שנעשה מחקר שהוכיח שניתן להעלות הסרוטונין פי חמש ע"י תזונה נכונה/ספציפית!! - האם ישנם מקרים ידועים של אנשים שנטלו סרוקסט במשך שנים והפסיקו לגמרי? אודה לך מקרב ליבי אם תתייחס לכל שאלותיי תוך כדי מתן דגש על כאבי הראש המאד מוזרים שמופיעים אצלי כל פעם שאני מנסה לרדת במינון או, לצערי, שוכחת לקחת את הסרוקסט במשך יומיים! הנני בטוחה שתשובתך המקצועית תהווה עזרה אמיתית לכל נוטלי הסרוקסט המשתתפים קבע בפורום! תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה
16/01/2001 | 00:03 | מאת: פסיכולוג

ראשית אני מופתע שמי שאמור לענות לך לא ענה! אני במיקרה קפצתי לפה. ראשית את יכולה להבין שתרופות זה לא השטח שלי. (פסיכולוג). אבל שאלות כאלה רציניות יש להפנות לפסיכיאטר שלך. אם את לא מסתדרת איתו לכי לאחר. וכמובן אל תפסיקי או תפחיתי בכדורים לבד. אני עובד גם בבית חולים פסיכיאטרי. ואני יכול להגיד לך שהאחוז הגבוה ביותר של אישפוזים חוזרים הוא כתוצאה של הפסקת טיפול תרופתי. לכי לפסיכיאטר. (אולי שווה גם ללכת לטיפול אצל פסיכולוג. לטפל בבעיה לא בסימפטום)! בהצלחה!

17/01/2001 | 23:54 | מאת: ד"ר אבי פלד

ראשית אין כל מניעה לקחת את הסרוקסאט גם לכל החיים ולפעמים אפילו יש לכך התוויה. סרוקסאט לא ממכר יתכן שמה שקורה אתך פשוט המחלה הבסיסית (עם קיימת) חוזרת בהפסקת התכשיר. לרדת יש בפיקוח רפואי לפי צורך ולפי כל מקרה לחוד יתכן שבכלל אין צורך בתכשיר ואת מושפעת פסיכולוגית בלבד שורה תחתונה - מומלץ אבחון פסיכיאטרי - ומעקב פסיכיאטרי בהתאם

18/02/2001 | 04:21 | מאת: נ

לסמים הפסיכיאטרים יכולות להיות תופעות גמילה קשות למרות שהפסיכיאטרים טוענים שזה בגלל המחלה של המטופל, ולכן בשביל להפסיק סמים פסיכיאטרים יש צורך בהדרכה של רופא מומחה (רצוי שאינו פסיכיאטר, כי פסיכיאטר בדרך כלל לא יסכים).

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית