דיסלקציה בראיה מרחבית

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

03/01/2001 | 13:14 | מאת: נעמה

מאז היותי ילדה קטנה מאוד הייתי הולכת לאיבוד וסובלת מתחושה של דיסאורינטציה טוטאלית , גם כיום אני יכולה ללכת לאיבוד ממש בשכונה שלי . הבעיה מאוד מטרידה ומעיקה תחושת חוסר האונים היא עצומה. אני כיום בת 26 ולא סובלת מבעיות בריאותיות מיוחדות. תחושת דיסהאורינטציה ממש מזכירה לי סימפטומים מוקדמים של מחלת האלצהיימר יום אחד אני מוצאת את דרכי ולמחרת אין לי מושג היכן אני נמצאת. יש לציין כי בילדותי לא זחלתי אלא נגררתי על הישבן לכל מקום. א.האם קיימת דוקומנטציה רפואית על דיסלקציה כזאת? (אני מכנה זאת דיסלקציה היות והקשיים הם איומים ואין לי שום בעיה מוחית או קוגניטיבית אחרת). ב. האם ניתן לטפל בבעיה זו אפילו בשלב כה מאוחר כשלי? אודה על תשובתכם.

לקריאה נוספת והעמקה
03/01/2001 | 20:42 | מאת: ד"ר אורן קפלן

נעמה שלום במידה ולא אובחנת עד היום אני ממליץ לך לפנות לניצ"ן ולבקש איבחון. זו בעיה שצריכה להיבדק בכלים מתאימים, וניצ"ן מאפשר איבחון גם של מבוגרים וממליץ על אפשרויות טיפול. במידה ואין מדובר בבעיה של דיסלקציה או ליקוי למידה אחר הם יאמרו לך לאיזה כיוון אפשר או רצוי להמשיך. בברכה ד"ר אורן קפלן

03/01/2001 | 23:20 | מאת: מירי

נעמה שלום, אני מבינה ש"שאלת" את המונח "דיסלקציה" כדי לתאר את הקושי שלך. ברור שלמונח דיסלקציה אין קשר לבעיה שאת מתארת. (דיסלקציה=ליקוי בקריאה). באשר לשאלתך, יש אפשרות לאבחן את הקושי שאת מדברת עליו , ושבעצם את עצמך הגדרת כקושי בראיה מרחבית/ התמצאות מרחבית. ראשית אני ממליצה לך על בדיקת ראיה מקיפה, הכוללת ראיית עומק (וראיה תלת-מימדית). בנוסף, בעקבות אבחון דידקטי, כפי שהציע לך ד"ר אורן קפלן, ניתן לעזור לך ע"י תכנית להקניית אסטרטגיות להתמודדות. ולבסוף שאלה - האם קושי זה בא לידי ביטוי גם בתחומים נוספים? לימודיים לדוגמא? בהצלחה, מירי.

05/01/2001 | 06:38 | מאת: רחל

שלום- אני מצטרפת לדעתה של מירי, הסמפטומים שאת מתארת אכן נראים קשוריםיותר לבעיות התמצאות במרחב. איני מצטרפת להמלצה לפנות לניצן- האבחון שם מכוון לקשיים בסביבה לימודית. בכל שאלה לגבי לקות בתפקוד קוגניטיבי- כלומר, תהליכים שונים שעושה המח-זכרון, תפיסה ועיבוד של גרויים מהסביבה, תהליכי חשיבה ועוד- כדאי לפנות לאבחון נוירופסיכולוגי. אבחון כזה נערך במקומות שונים בארץ כדוגמת מכון רקאנטי בת"א ובחיפה, מרפאת זכרון בביה"ח רמבם בחיפה, בבי"ח איכילוב בת"א ובעוד מקומות. בהצלחה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית