למה זה קרה דווקא לי?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

16/03/2002 | 00:51 | מאת: סתו

אבי חולה סרטן ריאות , גילינו זאת לפני כחודש ימים. הוא שואל אותי כל הזמן את השאלה הנשאלת : למה בעצם זה קרה לו ולמה זה מגיע לו ? הריי עשיתי רק טוב לאנשים הוא אומר.. אני מתקשה בלענות לו . אשמח לקבל ייעוץ. תודה סתו האמת היא שבתוך תוכי אני עדין לא מצליחה להבין למה זה בכלל קרה דווקא לנו?

לקריאה נוספת והעמקה
16/03/2002 | 05:44 | מאת: נטע

סתו היקרה, שאלת שאלה קשה ולה מספר תשובות שאף הן אינן מספקות ומנחמות את האדם שחלה ואת בני משפחתו. קימים מדריכים רוחניים הסוברים שסרטן זו מחלה הנגרמת על ידי טינה עמוקה, המצטברת זמן רב עד שהיא "מעכלת" את הגוף, חולי סרטן הם בקורתיים מאוד כלפי עצמם ובעצם כל מה שהתרחש בילדות ובעבר הביא את האדם לתחושת אכזבה וחוסר אימון בעצמו. אותם מדריכים מאמינים שהדרך להקלה ולעצירת הסרטן היא דרך הריפוי הנפשי, שינוי הדפוס הנפשי ולקיחת אחריות מלאה לריפוי עצמי. אפשר להעזר בשיטות אלטרנטיביות כמו הילינג,שיאצו ותזונה שתטהר את הגוף מכל הרעלים שנאגרו בו. בעלי אמונה דתית יתנו לך תשובות אחרות , הם מאמינים שלכל דבר יש סיבה והכל בידי שמים. אמונה מחזקת ותומכת . אמי היתה חולה אף היא בסרטן ריאות שהיווה למעשה גרורה של סרטן אחר. אחרי שהתגלה הסרטן בריאות היא חיתה 10 שנים. היא היתה אשה שכולה נתינה אחת ענקית!!!! היא אף פעם לא שאלה "למה זה קרה דוקא לי", את השאלה הזו אני שאלתי. מכיוון שבמשפחה הקרובה יש מישהי שלמדה שנים רבות לימודים רוחניים, היו לה שיחות רבות איתה. היא אהבה מאוד את שיטת הריפוי של לואיז היי, "אתה יכול לרפא את גופך" והשתמשה בה. סתו, אני יודעת מה עובר עליכם, חששות פחד וכאב. ח.ס.ן - חולי סרטן נלחמים, זו אגודה נפלאה שאת הפרטים עליה במקום מגוריך, תוכלו לקבל בבית החולים, פועלת לעידוד ותמיכה בחולים ובבני משפחותיהם. מאחלת לאבא ולכולכם הרבה כח, תקוה ואהבה.

16/03/2002 | 10:43 | מאת: נטע

סתו, http://www.hosen.co.il/assists.html לפניך קישור לח.ס.ן, שם גם תוכלי למצוא פרטים על סדנאות של לואיז היי.

16/03/2002 | 09:52 | מאת: ד"ר יוסי אברהם

שלום רב, לאנשים יש נטייה לייחס תופעות למשהו "מוצק". חלקנו מאמין בכישורים ובעבודה קשה, חלקנו בקשרים, רובנו במזל, וכו' וכו'. כשיש חולי קשה, כדאי להפנות את המבט אל מגוון האפשרויות: לגינטיקה, לאפשרות של תופעה אקרעית-סטטיסטית שמתפזרת באוכלוסיה, וגם לנושאים שקשורים להתנהגות אישית, כמו עישון, אכילה שגורמת להשמנה, וכו'. עניין "צדיק ורע לו" מאד מקשה על ריפוי, כי אז יש ייחוס של החולי לאיזהשהו חטא, או פגם או כשל - אפוף תעלומה, שהאדם מתמקד בו, במקום בתקווה. לכן, כדאי "לטהר" את האפשרות הזו, ע"י סריקה מהירה בהסטוריה האישית, שכמובן תגלה כי שום מעשה אינו כל כך בעייתי עד כדי כך שיביא על האדם את גזר הדין המלא סבל כל כך. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

16/03/2002 | 20:30 | מאת: סתו

תודה סתו

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית