הפרעות קשב וריכוז

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

26/11/2000 | 12:38 | מאת: שרון

שלום, אני אם לילד בן 4 אשר אובחנו אצלו הפרעות של קשב וריכוז. הילד הוא מאוד נבון ותואם לגילו. בעבר כשאובחנה בעיית הקשב והריכוז השלכתי זאת על המצאות נוזלים באזניו , אך כיום גם כשבוצע בו ניתוח להחדרת כפתורים והוא ללא נוזלים קיימת בעייה של קשב וריכוז. הנ"ל מתבטא בחוסר יכולת הריכוז בגן ולהישמע להוראת הגננת. כיום בני מטופל בריפוי בעיסוק מטעם קופת חולים במחלקת התפתחות הילד כבר למעלה משנה וחצי. שאלתי היא: אינני רואה שיפור כלשהוא למרות הטיפולים, האם ישנה שיטה טיפולית אחרת? אני מאוד רוצה שהבעייה תיפתר בטרם יגיע בני לספסל הלימודים. לתגובתך אודה.

לקריאה נוספת והעמקה
27/11/2000 | 07:10 | מאת: רוית ניסן

שלום שרון!!! נדיר שמאבחנים ילד בגיל כה קטן בהפרעת קשב וריכוז. בדרך כלל האיבחון נעשה בגיל בי"ס. לא כתבת מתי אובחן וכמה זמן הוא נימצא בטיפול. טיפול של ריפוי בעיסוק לבעיית קשב אצל ילדים קטנים הינו הטיפול המומלץ במטרה להרחיב את טווח הקשב ולאפשר וויסות נכון יותר. הייתי ממליצה לדבר עם המטפלת על תחושותייך ואולי לבקש איבחון נוסף (באם עבר זמן רב מהאבחון הראשון). חשוב שאת עירנית לבעייתו ובאמת רצוי לנסות ולעזור לבנך בטרם הוא ניכנס לביה"ס. בהצלחה. רוית

27/11/2000 | 09:33 | מאת: שרון

רוית שלום, בעיות קשב והריכוז אובחנו אצלו כבר בגיל שנתיים וקצת וכבר מייד אחרי הוא החל בטיפול חד שבועי בריפוי בעיסוק ואנחנו ההורים קיבלנו הנחיות מעובדת סוציאלית כיצד להתנהג איתו במטרה לעזור לו. העיניין הוא שהוא ילד מאוד רגיש ורק ע"י חיבוק או מגע פיזי ניתן לעטוף אותו ולהחזיר לו את הקשב והריכוז. בעבודה של אחד לאחד אין כל בעייה, הבעייה בעיקר בגן בו הוא מוקף בשלושים ילד ושם הריכוז שלו מתפזר ולמעשה הגננת איננה יכולה לספק לו יחס מועדף על פני אחרים למרות שהוא צורך חיזוקים פיזיים בכדי למקד אותו. חשבתי אוליי להביא סייעת לגן שתשב עימו ותעזור לו או תנחה את הגננת, אך אינני יודעת מהיכן משיגים שירות שכזה או אם הדבר ניתן בכלל... אשמח לקבל ממך ייעוץ או חוות דעתך באם הטיפול אותו הוא מקבל היום מספיק בהחלט או שיש לך רעיונות נוספים. אני פשוט מודאגת ורוצה לדעת שיש סיכוי כלשהוא שהדבר יפתר בטרם יגיע בני לספסל הלימודים. לתגובתך אודה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית