בדיקות בחשד ללופוס ?

דיון מתוך פורום  לופוס

07/10/2018 | 02:07 | מאת: אני

אני בת 29 .הועלה אצלי חשד ללופוס עקב פריחה מזה כשנתיים (ורקע של הפלות חוזרות ואמא עם סקלרודרמה). עשיתי בדיקות דם. בבדיקות דם נמצא anti ds sna גבולי 6. ו ana גם גבולי. חדרת על הבדיקות שוב לפי שיטת ifa ושץי הבדיקות יצאו שלילי. האם התוצאות הנ"ל שוללות באופן וודאי לופוס? בתמונה הכוללת crp 13/נויטרופילים גבוהים 79..ולימפוציטים נמוכים 13. מה עוד עליי לעשות?אני סובלת מעייפות מנשירת שיער. ופריחה ששנתיים לא חולפת (ממתינה לתוצאות הביופסיה).

לקריאה נוספת והעמקה

בדיקת IFA נחשבת אמינה יותר מELISA (שם יצא גבולי). לגבי האבחנה של לופוס, כדאי להמשיך להיות במעקב ולחזור על הבדיקה מפעם לפעם, לחפש סיבות אחרות לנשירת שיער (בלוטת תריס, B12, ברזל וכו'). אבחנה של לופוס לא מתבססת רק על בדיקות מעבדה אלא שלל קריטריונים, כולל בדיקות מעבדה נוספות. עם יש פריחה אז כדאי לשקול לעשות ביופסיה מהעור.

07/10/2018 | 22:32 | מאת: אני

תודה על המענה. כרגע ממתינה לתוצאות הביופסיה. אני גם מאד מאד עייפה לאחרונה. עד לרמה שקשה לי לתפקד. b 12 אצלי והפריטין. והברזל נמוכים אצלי. בשלב זה כדאי ואפשר לנסות הריון?

אם עולה שאלה לגבי מחלת לופוס, כדאי להמתין לתוצאות כל הבדיקות. בגלל רקע משפחתי אוטואימוני, ממליץ להשלים בדיקות לקרישיות יתר (נוגדני APLA)

מנהלי פורום לופוס