חשד ללופוס. אני חוששת מאד

דיון מתוך פורום  לופוס

19/06/2018 | 07:51 | מאת: טלי

שלום. אני בת 29 ומזה ככמעט שנתיים סובלת מנגעים בעור. בעיקר ברגלים ובידים ומאוחרי האוזנים. לאחרונה הנגעים התגברו עוד יותר. הם לא מגרדים אך לא אסטטים. ומשאירים לי צלקת על העור לאחר ריפוי.במהלך הבירור נמצא anti ds dna חיובי. ודבר נוסף. ברקע עברתי 10 הפלות חוזרות ולא נמצאה סיבה. אני סובלת מעייפות קשה. וחום לאחר חשיפה ממושכת לשמש. וכאבים במפרק הברך בבוקר. לאמא שלי יש סקלרודרמה כרגע אני נמצאת בברור בחשד ללופוס. האם התסמינים הנ"ל מהווים קשר כלשהו ללופוס? אודה למענה.

לקריאה נוספת והעמקה

הי טלי, שילוב של סיפור משפחתי של מחלה אוטואימונית (סקלרודרמה למשל), פריחה, הפלות חוזרות ומעבדה עם אנטי DS-DNA חיובי, בהחלט מעלים אפשרות שמדובר בלופוס. צריך לחדד את הדברים: לוודא שנעשתה בדיקת אנטי DS-DNA טובה ואמינה, להשלים בדיקות קרישיות יתר (APLA) וסרולוגיות אימוניות נוספות, בדיקות דם ושתן וכמובן צריך הערכה ראומטולוגית מסודרת. לפעמים יש צורך בביופסיה מהעור כדי לבסס את האבחנה. יתכן שהביטוי העיקרי (או היחידי) של המחלה היא מעורבות העור, ואז הטיפול יכול להיות יחסית קל, כמו תרופה שנקראת פלקווניל. בהצלחה ורק בריאות!

20/06/2018 | 16:44 | מאת: טלי

תודה על המענה! עשיתי בדיקות שתן ונמצא כבר למעלה מחצי שנה בכל.בדיקת שתן. כדוריות אדומות 0.3 וחלבון בשתן 10 וליקוציטים 25. האם לזה משמעות? ובנוסף באופן כמעט קבוע הטסיות אצלי נמוכות הכי הרבה 160. האם זה גם קשור ללופוס? בנוסף בהריון האחרון נטלתי קלקסאן ואספירין אמפירי.. למרות זאת ילדתי בשבוע 32 עקב אי ספיקת שליה והיפרדות שליה . כל זה קשור ללופוס?

מנהלי פורום לופוס