ממצא בבלוטת פרוטיס, לאחר FNA
דיון מתוך פורום בלוטות הרוק
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני כמה חודשים הרגשתי גוש מתחת לאוזן, ביקור באאג הוביל לאולטרסאונד שתיאר ממצא 1.6 סמ, חשד לאדנומה. משם הגעתי לCT עםחומר ניגוד שתיאר ממצא 1.1סמ מתאים לאדנומה. משם הגעתי לביופסיה FNA. אחרי יומיים קיבלתי תוצאות מוזרות, מעין תיאור כזה שאומר הופנתה עקב ממצא, בוצע fma תוצאות ממצא היפואקוגני בבלוטת הפירוטיס. מכיוון שאני מודעת לכך שיש ממצא כי לכן באתי... האם זו תוצאת ביניים או תוצאה סופית?? כי אין כאן כלל מידע נוסף וגם יומיים זה מוקדם מידי לתוצאות לא..?
אריאלה שלום! הגידול השכיח ביותר בבלוטת הפרוטיס הוא אדנומה פלאומורפית. זהו גידול שפיר, אך יש להתייחס אליו, ולנתחו. תשובת הניקור (ׁFNA) אינה תמיד חד משמעית. בכל מקרה, לאחר קבלת תשובתו הניקור, פני למומחה לניתוחי בלוטת הרוק. מוזמנת גם לפנות למרפאתי במרכז רפואי רבין. בהצלחה!