סידן

דיון מתוך פורום  בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס

04/10/2020 | 13:21 | מאת: א

למה אומרים שהסידן שאנחנו צורכים כשאנחנו ילדים יותר חשוב מאשר מבוגרים? שהוא קובע את צפיפות העצם? העצם נבנית כל הזמן והסידן מתחלף לא? אם ככה למה חשוב לצרוך סידן באוסטאופורוזיס? הוא נספג בעצם בכלל?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, א. צריכת סידן טובה בגיל צעיר חשובה, כי מאפשרת להגיע למסת עצם מרבית המוגדרת גנטית. עם צריכת סידן לא מספקת אנחנו לא מגיעים לערך המרבי. ב. צריכה טובה של סידן בגיל מבוגר חשובה, כדי לאפשר מינרליזציה טובה של העצם- תהליך כניסת סידן לתוך העצם. ג. כן, העצם מתחדשת כל הזמן- נספגת ונבנית מחדש. ד. במידה ואין בעיות ספיגה קשות במערכת העיכול- הסידן נספג במעי ונכנס לעצם. בברכה, דר ילנה סיגל

04/10/2020 | 19:22 | מאת: א

תודה דר עזרת מאוד אם כך תוכלי להסביר מהי מסת עצם מרבית? מה ההשפעה שלה בעתיד? הערך הנקבע בילדות הוא סופי?

05/10/2020 | 07:55 | מאת: א

בנוסף האם מסת עצם מרבית ניתנת למדידה

שלום רב, לכל אחד מאתנו מסת העצם הנקבעת גנטית היא המסת עצם המרבית שנוכל יהגיע אליה אם התנאים להתפתחותנו יהיו אופטמאליים. למשל בזמן המלחמה,רעב והעדר השיפה לשמשמ ורמת ויטמין D נמוכה- אנשים לא היגיעו למסת העצם המרבית שלהם. לא ניתן לבדוק מספרים את מסת העצם שנקבעה לנו גנטית. ניתן למדוד רק את המס העצם האמיתית שצברנו. אם מסת העצם שצבנו נמוכה- סיכון לשברים בגיל אחרי 50 ולפעמים גם בגיל צעיר יות הוא גבוה יותר. כל עוד מסת העצם גבוהה יותר- סיכון לשברים נמוך יותר. בברכה, דר ילנה סיגל.

שלום רב, ראה/י תשובה מהיום. בברכה, דר ילנה סיגל

05/10/2020 | 16:20 | מאת: א

דר סיגל תודה, התשובות שלך תמיד עוזרות. כמה שאלות קטנות - איך מודדים את מסת העצם האמיתית? האם זהו מדד נפרד מצפיפות עצם או שצפיפות העצם מושפעת מהמסה? עד איזה גיל ניתן לצבור מסת עצם?

שלום רב, הבדיקה היחידה הקיימת בפרקטיקה רחבה למדידת מסת העצם- היא בדיקת צפיפות עצם. לצורכי מחקר יש גם טכניקות אחרות הלא זמינות לאוכלוסיה רחבה. מסה זה מונח משקלי. לא ניתן לשקול עצם של יצור חי. בדיקת צפיפות עצם משקפת במידה מסוימת את מסת העצם. בדרך כלל אנחנו צוברים מסת העצם עד גיל 25-30. בברכה, דר ילנה סיגל

מנהל פורום בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס