פוליקליטוס בכתפיים ומעט במצח

דיון מתוך פורום  רפואת עור - דרמטולוגיה

17/09/2020 | 21:26 | מאת: זהבה

שלום. נהיו לי פצעונים קטנטנים באזור הכתפיים ומעלה הזרועות.. כשבדקתי על זה בגוגל הבנתי שזה יכול להיות פוליקליטוס או קרטוזיס פילאריס. רופאת העור אמרה שזה כנראה פוליקליטוס כיוון שהפצעונים לא מלווים בקשקשים. השאלה שלי האם שמפו אגיספור שבו אני משתמשת לפטריית שמש בגב יכול לסייע לפוליקלטוס.. ממה שהבנתי פוליקליטוס נגרמת גם מפטרייה האם מדובר באותה פטרייה בפטרת שמש ובפוליקליטוס ? שאלה נוספת נוגעת לתרופה שקיבלתי, זינדקלין, לפי העלון מיועדת לאקנה וולגריס. האם תרופה אנטיביוטית כזו אכן מסייעת לפוליקליטוס? מיוטבריות מחו"ל שגם חוות פוליקליטוס הבנתי ששמפו גוף ניזרול סייע מאוד בהעלמת הפצעונים. האם זה חלופה טובה יותר לזינדקלין? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
24/09/2020 | 12:33 | מאת: ד"ר אפרת בר-אילן

פטריית שמש נגרמת מפטרייה בשם מלסזיה. פוליקוליטיס יכול להגרם מהמון סיבות גם חיידקים וגם פטריות (כולל ממלסזיה). באם יש צורך ניתן לקחת תרבית חיידקית ומשטח ותרבית פטרת מהאיזור. במצח אין פוליקוליטיס, פוליקוליטיס מופיע באיזור של זקיקי שיער. נהוג להשתמש בתכשירים אנטיביוטים לפוליקוליטיס. ממליצה לגשת לבדיקה מסודרת על מנת שיהיה אפשר להתאים עבורך טיפול על פי הבדיקה הגופנית. בהצלחה,

24/09/2020 | 14:58 | מאת: הייתי בבדיקה אצל רופאת עור

רופאה עור שהייתי אצלה ערכה בדיקה גופנית, זאת אומרת בחנה אם יש קשקשים בזרוע כשראתה שלא אמרה שכנראה מדובר בפוליקלטיס. זו הבדיקה שעברתי... ההפנייה שלך לבדיקה מסודרת מתייחסת ספציפית לבדיקות תרבית? במידה ורופאת העור לא תאשר בדיקות תרבית.. יש אפשרות לעשות זאת באופן פרטי ?

מנהל פורום רפואת עור - דרמטולוגיה