אילו טיפולים עוד נשארו לעשות?

דיון מתוך פורום  הפרעות עוררות, שינה ועייפות

15/10/2018 | 08:37 | מאת: צעירה עם נדודי שינה

שלום, אני בת 28, ומאז הילדות אני זוכרת שהיו לי קשיים להירדם בלילות. במהלך התואר (2015+-) הרגשתי שהדבר כבר פוגע לי בתפקוד היומיומי (כאשר בעיות השינה כללו הרבה לילות ללא שינה בכלל) והתחלתי לבחון טיפולים שונים. הייתי אצל פרופ' גיאורה פילר. בהמלצתו עשיתי טיפול CBT ממוקד שינה שלצערי לא שיפר את הבעיה בכלל. כמו כן התחלתי ליטול כדורי שינה מסוג זודורם. כיום אני מנסה לעשות שיטות הרפיה כמו מדיטציה (שקשה לי מאוד להתחבר לזה), רישום דברים טובים שקראו לפני השינה, להימנע ממסכים אבל שום דבר לא עוזר. זודורם כבר לא משפיע עליי בכלל, וכעת אני נוטלת ציפרלקס ובונדורמין וגם הבונגורמין משאירה אותי כרגע לילות שלמים ערה. אני כבר חסרת עונים ולא יודעת אילו טיפולים עוד יש שלא ניסיתי. נראה שיש מעט מאוד אנשים בתחום הרפואה/פסיכולוגיה שמתמקדים בבעיות הירדמות. אשמח לדעתך בעניין, המון תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, האבחנה המבדלת של קשיי השינה שאת מתארת נעה בין הפרעה בתזמון שינה (הפרעה של השעון הביולוגי) לבין נדודי שינה על רקע עוררות רקע. אני סומכת ידי לחלוטין על פרופסור גיורא פילר שידע לעשות את האבחנה הנכונה ולהדריכך. בהצלחה ד"R מיכל לוסטיג

15/10/2018 | 13:21 | מאת: צעירה עם נדודי שינה

זוהי בדיוק הבעיה, שמיציתי את כל הפתרונות שפרופ' פילר נתן לי. הוא יבחן את הבעיה שלי כרגשית (מראיון מאוד קצר שעשה לי). הייתי אצלו פעמיים, כשבפעם השנייה היה אחרי שהCBT נכשל. הוא אמר לי אז שמעבר לטיפול תרופתי אין לו מה להציע - וכיום התרופות כבר לא עוזרות. שאלתי אם כן היא - מה עכשיו?

מנהל פורום הפרעות עוררות, שינה ועייפות