טיפול בסכרת סוג 2- מטפורמין

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

17/05/2020 | 16:33 | מאת: אורית

שלום, אני חולה בסרטן השחלות בעת חזרת המחלה. אני מקבלת ג'מזר וקרבופטלין. ערך הקריאטינין 0.7, ו ה- gfr 92.3. אני בת 63. שוקלת 76 - 75, גובה 1.63. שאלתי היא: בגל ערכי הסוכר (132 בצום), הוצע לי ע"י רופא משפחה לקחת תרופה המכילה מטפורמין.glucomin מ"ג 850 - כדור אחד ליום. כמו כן הוצע לי להתחיל לקחת simvaxon 10 מ"ג - כדור ליום. האם מבחינת תפקודי הכליות, בתוספת המחלה הבסיסית שלי - קיימת בעיה בשימוש בתרופה ? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

התרופות הללו מותרות ואף מומלצות באנשים עם תפקוד כלייתי תקין כמו שלך. אולם חשוב לשים לב שהמטפורמין יכולה להפוך למסוכנת כאשר יש אי ספיקת כליות משום שבמקרים אלה גורמת למצב של חמצת לקטית שיכול להיות מסוכן. בעת הטיפולים חשוב מאוד לעקוב אחר תפקודי הכליות ובמידה ויש החמרה - להפסיק מיידית את הטיפול. בנוסף, אם מופיעות הקאות משמעותיות , חום גבוה או מצב אחר שיכול לגרום להתייבשות, גם אז לא מומלץ לקחת את התרופה.

18/05/2020 | 20:55 | מאת: אורית

תודה על תשובתך. תפקודי הכליות נבדקות על בסיס שבועי, ושמתי לב שבמקום בו אני מטופלת מתייחסים בעיקר לקריאטינין. האם עלי לעבור גם בדיקת blood urea ? ראיתי במקרים של מטופלות אחרות, שאם תפקודי הכליות לא תקינים - לא נותנים גם הטיפול, לפעמים הערך מתייצב, או שמפחיתים מינונים של התרופות. ועוד שאלה קטנה - גם את הסימבקסון להורדת כולסטרול - ניתן גם לקחת עם תפקודי כליות כשלי? תודה על כל התשובות וההתיחסות הרצינית הקבועה בפורום זה לשאלות הפונים.

בדיקת הקראטינין מספיקה בהחלט, וגם התדירות מצוינת. אין בעיה עם טיפול בסימבקסון.

מנהלי פורום נפרולוגיה