התחלה של אי ספיקת כליות?

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

08/12/2019 | 21:26 | מאת: מתעניין

שלום, היום עשיתי בדיקת דם. הקראטינין היה 1.1(עד 1.3 תקין), אך ה eGfr יצא 82. הבנתי שזה מראה על ירידה בתפקוד הכליות- ממה זה יכול לנבוע? אף פעם לא היה מספר, ופתאום מופיע 82. אין לי לחץ דם גבוה או סוכרת או מחלות כליה ידועות. יש לאמר שרבע שעה לפני הבדיקה הלכתי די מהר כי פחדתי לאחר. בן 38, משקל תקין, מסת שריר בינונית. בחודשים האחרונים קצת הגברתי את כמות הבשר ודגים. לא לוקח תוספי מזון. ומצד שני, יש אתרים בהם כתוב שערך מעל 60 נחשב לתקין. אז איפה האמת? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

אי ספיקת כליות כרונית מוגדרת כערך של egfr פחות מ 60 במשך 3 חודשים לפחות. אם יש הפרעה נוספת במבנה או תיפקוד הכליות (שביטויו למשל נוכחות חלבון בשתן) אז גם בegfr מעל ל 60 נחשב כאי ספיקת כליות בדרגה פחות קשה.

09/12/2019 | 19:44 | מאת: סטודנט

תודה. ממה יכולה להיגרם אי ספיקת קליות, גם בדרגה קלה? אין סוכר או לחץ דם גבוה, שפעת, התקררות, שינוי הרגשה. ממה זה נוצר בגיל צעיר? אכילת יותר בשר מהרגיל יכולה לגרום לזה?

במקרה שלך לא מדובר כאמור באי ספיקת כליות אם אין סימנים בבדיקות השתן. קראטינין 1.1 יכול בהחלט להיות תקין בגבר צעיר עם מסת שריר, בעיקר אם הגברת לאחרונה את צריכת החלבון בתזונה. כדאי להשוות לערכי קראטינין קודמים אם ישנם ואם יש ספק, לבצע בדיקת שתן לכללית וליחס אלבומין/קראטינין

10/12/2019 | 22:05 | מאת: סטודנט

תודה על תשובה אינפורמטיבית. הרגעת אותי קצת(כמו גם הרופאה שלי, שהסבירה שכנראה שתיתי פחות מדי מים לפני הבדיקה). הקריאטינין שלי כבר הגיע לרמה 1.1 לפני 12 שנה, ןפעמים רבות היה 1, כמו לפני 7 חודש. לדעתי, הנוסחה הזאת פשוט לא תקינה - CKD - EPI

מנהלי פורום נפרולוגיה