בדיקות נדרשות בעקבות גילוי לחץ דם גבוה לאישה צעירה

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

02/09/2019 | 17:19 | מאת: יעל

שלום רב.אני בת 36 בריאה בדרך כלל.בי אם אי תקין, אורח חיים בריא. בבדיקה אקראית התגלה לחץ דם גבוה 202 על 130 . בבדיקת אקג שינויים המראים על תקופה של לחץ דם גבוה. בדיקות דם תפקודי כבד ואחרות בוצעו במוקד לרפואה דחופה תקינות. כרגע ממתינה לבדיקת אקו לב ודופלר עורכי כליות - המתנה של חודשיים עד הבדיקה. התחלתי טיפול באנלדקס 10 מ"ג שאלה - האם יש עוד בדיקות שאפשר לבצע כרגע בזמן ההמתנה לבדיקות שציינתי. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

מומלץ לפנות לרופא משפחה שיפנה אותך להשלים ברור לפגיעת אברי מטרה (בדיקת קרקעית עיניים, יחס אלבומין לקראטינין בדגימת שתן). מומלץ לשלול סיבות ללחץ דם שניוני (הווה אומר שלחץ הדם נגרם מסיבה אחת ברורה): מחלות אנדוקריניות שונות למשל.

02/09/2019 | 21:31 | מאת: יעל

תודה רבה על מענה מהיר הפניה בפורום נעשתה לאחר פניה לרופא משפחה ואלו בדיקות יחידות שנתנו עד כו.. אבקש בדיקות שתן ובדיקת עיניים בדחיפות

22/09/2019 | 09:10 | מאת: יעל

שלום רב, בהמשך לתשובתך אודה להכוונה נוספת ככל הניתן- אקו לב תקין דופלר אורכי כליות תקין בדיקות שתן שציינת תקין בדיקת קרקעית העין - אכן מראה על שינויים בכלי דם בדרגה קלה לדברי רופאת עיניים. אינני יודעת לאן להמשיך מכאן .. ישנן בדיקות נוספות בשלב זה?

יתר לחץ דם ראשוני לרוב מופיע בין הגילאים 30-50, כלומר בטווח בו את נמצאת. עם זאת ישנם פרמטרים שונים קליניים ומעבדתיים המכוונים לצורך בבירור נוסף למקור שניוני ללחץ הדם. ממליצה לבדוק עם הרופא המטפל האם את עומדת בפרטמרים הללו בהתאם לבדיקות. נוכחות שינויים בעיניים הנובעים מיתר לחץ דם מעידה על צורך בטיפול אגרסיבי להורדת לחץ הדם לערכים של 130/80. לרוב בערכים שאת מציינת לא מספיקה תרופה אחת אלא יש לשלב תרופות.

מנהלי פורום נפרולוגיה