חמצת מטאבולית עקב אי ספיקת כליות

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

03/07/2019 | 12:16 | מאת: שרון

היי, אני בת 32, אפילפטית מילדות, פוסט טראומטית מהצבא ועקב הטראומה סובלת גם מפיברומיאלגיה. כשהייתי בת 27 ביצעתי ניסיון אובדני ובלעתי 350 כדורים מסוגים שונים: אקמול, איבופרופן, בנזודיאזפינים, טופמקס, דפלפט, וכנראה עוד משהו ששכחתי. לאחר 16 שעות שכך שכבתי בביתי מצאו אותי והובהלתי לרמב"ם, שם שכבתי 5 ימים בטיפול נמרץ, 48 שעות ראשונות לא הייתי בהכרה, לאחר מכן ניתן היה להעיר אותי אך מיד צנחתי שוב, ביום החמישי עברתי למחלקה, כשאני כבר בהכרה מלאה ומתקשרת, שם ראיתי נפרולוג שהסביר שיש לי שהכבד ניזוק ומתקן את עצמו לבדו, שיש אי ספיקת כליות וחמצת מטבולית ואי לכך הזרימו לי לוריד סודיום ביקרבונט. כעבור שבועיים התאוששתי לחלוטין. שאלתי היא כזו, האם סביר שבעקבות האירוע הזה נגרמו לי בעיות גסטרו? אני מאוד סובלת ועברתי בירור אנדוסקופיה, אין לי כלום והכל בסדר והגסטרולוג אמר כנראה מעי רגיש, כל חיי היתה לי קיבה מברזל אכלתי הכל, פעילות מעיים היתה תקינה לחלוטין, ייתכן שההרעלה שעברתי והחמצת מטבולית גרמה למעי שלי להיות רגיש? לצרבות יומיומיות ששורפות את הגרון? מציינת שכיום אני לא אובדנית, כשקמתי ממה שקרה לי תפיסת המציאות שלי השתנתה והבנתי כמה החיים יקרים. תודה מראש על המענה.

לקריאה נוספת והעמקה
03/07/2019 | 12:24 | מאת: שרון

עוד שאלה ששכחתי, שאלה קצת מוזרה, אשאל בכל זאת, הכבד שלי נאכל מהתרופות לפי מה שאמרו הרופאים, הם הוסיפו שלכבד יש יכולת ריפוי והוא משלים את עצמו לבד ללא עזרה, שאלתי היא, האם הכבד גדל באותה צורה שהיה בה קודם? או שהוא גדל בצורה שונה?

זה לא הפורום הנכון. אנחנו עונות על שאלות הנוגעות לכליות ולא לכבד/דרכי עיכול.

05/07/2019 | 17:47 | מאת: שרון

שאלתי היא לגבי חמצת מטאבולית, תוכלי להכווין אותי את מי כן נכון לשאול? תודה

לא סביר שחמצת מטבולית שהיתה וחלפה ממשיכה לגרום לתסמינים. יש הבדל בין חמצת מטבולית שהינה מצב של עודף חומציות בדם מסיבות שונות לבין חומציות יתר בקיבה שזה מה שאת מתארת. ממליצה להוועץ עם רופא גסטרו.

מנהלי פורום נפרולוגיה