iga nephropathy ?

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

13/12/2018 | 19:15 | מאת: אייל

שלום אני בן 48. מזה כ 20 שנה יש לי אריתרוציטים בשתן. בשתן ראשון על הבוקר בבית לפעמים יש לפעמים אין ובשתן שני יש תמיד בכמות נמוכה. לשמחתי מעולם לא היה לי שתן עם דם גלוי בעין. אצל אבא שלי יש תמונה דומה. US דרכי שתן לאורך השנים תקין כולל לפני שנה. CT בטן תקין לפני חצי שנה. תפקודי כליות לאורך כל השנים תקינים תוצאה מהיום קריאטינין 0.84 ( הנורמה 0.7-1.2 ) UREA 20 ( הנורמה 10-50 ). אמרו לי לאורך השנים שכנראה מדובר במשהו משפחתי חסר משמעות עם אריתרוציטים בשתן אבל שקיים סיכון מסוים שזה יתפתח ל IGA NEPHROPATHY נבדקו היום גם אימונוגלובולינים iga = 418 ( הנורמה 70-370 ). igg =1474 תקין igm= 140 תקין בבדיקות IGA בעבר היו תוצאות שנעו בין 320 עד 370 , מעולם לא היה 418. ספירת הדם תקינה יתר הכימיה ואלקטרוליטים תקינים אבקש לשאול 1. האם העובדה שה IGA עלה מהווה סימן שאולי אני מפתח IGA NEPHROPATHY? האם זה דורש המשך בירור ואיזה? 2. בבדיקת השתן מהיום התמונה תקינה לחלוטין וכרגיל אריתרוציטים כ 25. עם זאת הופיע גם squamous epithelial cells = FEW האם יש לזה משמעות? 3. אני לוקח כל יום פמוטידין 40-60 מג ( גסטרו ) לצרבות. כתוב שלחולי כליה יש להפחית מינון. האם יש בעיה עם תרופה זאת? ( אני לא מסתדר בלעדיה.. ) תודה רבה!!!

לקריאה נוספת והעמקה

רמות IgA בדם אינן אבחנתיות ל IgA נפרופטיה. רק בכחצי מהחולים במחלה יש רמות מוגברות של IgA בדם. האבחנה היא בביופסית כליה. נהוג להציע בביופסית כליה למטופלים עם פרוטאינוריה של 0.5 גרם ומעלה ליממה או החמרה בתפקוד הכלייתי. אין צורך בהתאמת מינון FAMOTIDIN בתיפקוד כלייתי תקין.

15/12/2018 | 23:40 | מאת: אייל

תודה רבה על התשובה אם כך, היות ואין חלבון בשתן ותפקודי הכליה תקינים, אין צורך בהמשך בירור לגבי ה IGA המוגבר והאפשרות שמדובר ב IGA NEPHROPATHY. האם הבנתי נכון? אין צורך בבירור נוסף? תודה

מבחינה נפרולוגית יש לבצע מעקב תקופתי אחר התפתחות לחץ דם, תיפקודי כליה והפרשת חלבון בשתן. אם יופיע חלבון בשתן או שתפתח אי ספיקת כליות הדבר יחייב הרחבת הברור על ידי נפרולוג. ממליצה לך גם בפעם אחת לבצע בדיקת דם לצליאק. אם ה IGA ימשיך לעלות ישקול רופא מטפל צורך בהרחבת הברור למערכות גוף אחרות (מעי-כבד, דרכי הנשימה, מערכת הדם) שנקשרו בעליית אימונוגלובלין זה. (המטולוגי, מחלות מעי-כבד, מחלות דרכי הנשימה)

מנהלי פורום נפרולוגיה