אנדומטריוזיס - אפשרויות טיפול
דיון מתוך פורום אנדומטריוזיס - כאבי מחזור ואגן כרוניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אובחנתי כסובלת מהתסמונת ברמה גבוהה בלפרוסקופיה לפני 10 שנים שטופל (אך חזר). עברתי 3 הריונות מאז, אחד בעזרת זריקת פרגניל והשני ב IVF ו 2 לידות. בהריון השני עקב הריון מחוץ לרחם (בנוסף לפנימי) נכרתה השחלה בלפרוסקופיה ובסיכום הניתוח נרשם כי יש עדויות לאנדומטריוזיס והידבקויות. בנוסף יש לי גם שרירן בדופן הרחם. אני סובלת מכאבים משתקים בזמן הווסת (צירים חזקים בכל חודש), כאבים בפי הטבעת בבטן ובגב. טיפול: רופא אחד הציע גלולות ללא הפסקה, רופאה אחרת הציעה מירנה. מחשש מתופעות הלוואי המסוכנות לא השלמתי אף טיפול. ולשאלותיי: 1. מה קורה אם לא מטפלים (חוץ מהכאבים), האם יכול להתפתח לגידולים ממאירים? 2. מה הטיפול הממולץ עם תופאות הלוואי המעטות ביותר? סליחה על האריכות ותודה על המענה.
שלום רב, הטיפול התרופתי צריך לדכא את פעילות האנדומטריוזיס. גלולות מעט טובות יותר ממירנה, אך בשניהם יכולות להיות תוצאות טובות. בתי האפשרויות הללו עלולים להיות תופעות לוואי אך הן חולפות יחסית מחר תוך מס שבועות ברב המקרים. במידה ולא מטפלים ניתן לצפות להמשיך לסבול. אך נדיר שאנדומטריוזיס מתפתח לסרטן וגלולות לא משנות את המהלך בעניין זה. בברכה דר שינמן