תופעות לוואי של תרופות אנטי דיכאוניות

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

09/06/2013 | 18:56 | מאת: מוטרד

שלום, הסיפור ארוך אז אתקצר אותו כמה שיותר. בן 40+ , לפני שנתיים וחתי החל טיפול בדכאון באסטו,התרופה החריפה סימנים והיתה התקפת אלימות קשה. אובחנתי כבעל אישיות היסטריונית ובשל הארגסיה והזעם הוסיפו לי רספרידל והעבירו אותי לציפרלקס.המצב התייצב באיטיות אך היו תופעות לוואי מיניות , הציפרלקס הוחלף לוולבוטרין (+המשך רספרידל).לאחר זמן מה המצב השתפר מאוד אך כשהמינון של הוולבוטרין עלה ל 300 מג החל טינטון בלתי נסבל שלא הפסיק מאז.תופעות לוואי מיניות המשיכו.ואז הועברתי לאפקסור 225 מג והורד הרספרידל.היתה תקופה טובה מאוד ואז חזר הזעם ואלימות מילולית וכמעט פיזית שוב. הלכתי לחוות דעת שנייה אצל פסיכיאטר מומחה שחושד ב BIPOLAR TYPE II בשל תופעות הלוואי של נוגדי הדיכאון SSRI ומציע לעבור ללמיטקל בהדרגה ולרדת לגמרי מאפקסור. אני ממש מוטרד. יש לציין שהחרדות והדכאון חלפו מזמן , כעת רק היפומניה לטענת הפסיכיאטר האחרון. האם זה הגיוני שאלימות מתפרצת בשל SSRI , והאם זו התפרצות BIPOLAR ? האם זה לכל החיים ? הפסיכ' החדש הציע לי טיפול CBT במקביל ללמיקטל. למישהו כאן יש ניסיון עם התרופה וההפרעה BIPOLAR II ? אני ממש על סף ייאוש.

לקריאה נוספת והעמקה
15/06/2013 | 14:41 | מאת: ד"ר יעקב חרמון

שלום לך מוטרד אגב,כדאי לבחור בטיפול מסודר ולוותר על ההטרדה.. תרופות אנטי דכאוניות עלולות לגרום להופעת מניה אצל חלק מהמטופלים. BAD II הינה הפרעה ביפולרית בה המניה הינה מינימלית ולא בולטת. זוהי מחלה שונה ממחלת הדיכאון הרגיל ודורשת טיפול תרופתי שונה. מה שנשאר זה להצמד למומחה ולאפשר לו לאזן אותך כהלכה.. בהצלחה

19/06/2013 | 17:16 | מאת: קצת פחות מוטרד

תודה רבה לך ד"ר. אני רוצה לחדד את השאלה - האם המעבר ללמיקטל אחרי שנתיים+ של נוגדי דיכאון SSRI עלולה לדרדר את המצב ולהחזיר לי חרדות ? כי אני "נקי" מחרדות ומדכאון כבר כמעט שנתיים. אני שואל כי זו תרופה בהתווית אפילפסיה וגם נוגדת דיכאון אבל לא כנגד חרדות שזה מה שדירדר אותי מאוד לפני שנתיים עד שהגעתי להתקף אלימות שבגללו הורחקתי לתקופה מהבית. אני ממש לא רוצה לחשוב בכלל על אפשרות של הידרדרות למצב הזה שוב. האם הלמיקטל מרגיע עצבנות ונטייה לאלימות ? מציין גם שבעבר היתה שינה עם אלימות תוך כדי חלום , בדקו והכל בסדר נוירולוגית והמליצו על כדור הרגעה לפני השינה , ממש לא לקחתי. השינה נרגעה מאוד ולאחרונה אני שוב פעיל בלילה ואלים קצת מתוך שינה-דבר מטריד ביותר.בזמנו הרספרידל היה אמור לעצור את האלימות אך הפסקתי וכעת האם הלמיקטל יכול לעזור להרגעת טונוס השרירים ? אני לא רוצה להפוך לזומבי :-) רוב תודות על ההתייחסות. ושאלה אחרונה- האם הביפולר II יכולה להיעלם בשל נטילת למיקטל ? או שזו הפרעה שהתעוררה וכעת היא לכל החיים ?

מנהל פורום פסיכיאטריה