תרופת רסיטל תסכול גדול

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

28/03/2020 | 22:22 | מאת: מיה

שלום דר אני בת 28 עם שני ילדים . התקפי חרדה התחילו אצלי לפני בערך 9 שנים כשלמדתי תואר ראשון , זה התחיל ביום בהיר והתבטא בדפיקות לב וקוצר נשימה , למזלי החרדה שלי היתה תקופתית ובגלים ובחרתי לא לטפל בתרופות וכך שרדתי עם תנודות במצב הרוח אבל נסבלות עד שהחרדה התעצמה לפני בערך שנתיים והגיעה לשיאה לפני שנה , התחילו לי קפיצות שרירים התחלתי להיות אובססיבית לגבי הבריאות שלי , כל יום בשבילי היה אתגר כל יום הייתי מרגישה שמחלה אחרת מאיימת על החיים שלי וזה גלש לדיכאון לכן בחודש אפריל בשנה שעברה קיבלתי החלטה להתחיל טיפול תרופתי , התחלתי ברסיטל 20 מ"ג אומנם לקח בערך חודשיים עד שהתאזנתי והרגשתי הטבה אבל כיום אני יכולה להגיד שהתרופה החזירה אותי לחיים אני לומדת לתואר שני ואני כבר לא מפחדת לצאת מהבית ולא מחפשת יותר מחלות אומנם עדיין יש תנודות פה ושם אבל המצב שלי השתפר פלאים . הבעיה היא החשק המיני , מבן אדם מיני נשי ואוהב חיים זוגיים הפכתי לשבר כלי אין לי חשק בכלל , יכול להיות שפעם בחודש יהיה לי חשק עז אבל לא יותר אין מה לדבר על אורגזמה כי זה בלתי אפשרי כבר שכחתי מה זה בכלל . זה מתסכל אני מרגישה שמשהו בחיים שלי נמחק וזה עצוב . עוד נקודה , אני לומדת לתואר שני ויש לי ציונים מעולים אבל אני צריכה להתאמץ יתר על המידה כדי להצליח כי התרופה פוגעת לי בריכוז . לפעמים אני שוקעת ברחמים עצמיים אני מסתכלת על כל הבנות מסביבי איך כיף להם איך החיים שלהם כלכך קלים ואני מסכנה שכמוני רק תרופה מרימה אותי ומה שיותר גרוע זה שבעלי לא יודע כי הוא יתפוס אותי כאדם חלש לכן בנוסף לתסכול אני חיה את זה בסתר .

לקריאה נוספת והעמקה
29/03/2020 | 03:23 | מאת: מני

לא אחליף את המענה המקצועי של הד״ר, רק אומר לך שאת לא יכולה לדעת מה הולך אצל בנות אחרות מאחורי הקלעים, יש הרבה אנשים שצריכים תרופה שתעזור להם נגד החרדה/דכאון וזה לא בושה, כמו שלחץ דם גבוה זה לא בושה וסוכרת זה לא בושה כך גם חרדה ודכאון זה לא בושה. איך אומרים? בושה לגנוב, בושה לרצוח. זה ממש לא בושה לקחת תרופה לחרדה ו/או לדכאון. בפרט שזו צרת רבים, כי הרבה אנשים כיום משתמשים בתרופות כאלו, והעיקר שצריך להתמקד בו זה האם התרופה עוזרת לך מספיק, ובאם התשובה היא כן- אזי שהמצב מעולה: יש אנשים באמת מסכנים שמפתחים דיכאון עמיד/חרדה עמידה לתרופות, שלהם כמובן התרופות לא עוזרות והם באמת בצרה, אף שגם להם יש כיום פתרונות (חלקם חדשים חלקם פחות). אין שום בעיה בלהסתיר את היותך לוקחת כדורים, באם זה יכול לתרום לזוגיות שלכם. יש הרבה שמסתירים את העובדות האלו. בנוגע לחשק המיני- מאחר ולערך פעם בחודש כן יש חשק, על פניו זה נראה (והדוקטור יתקן אותי אם אני טועה) שהטיפול טוב ומתאים לך, והתופעה של חוסר חשק בשאר הזמן- זה הדבר היחיד שתצטרכי לסבול אותו, אבל זה שהכדור עוזר לך זה כבר דבר טוב ומשמח. שיהיה לך בהצלחה.

05/04/2020 | 18:04 | מאת: מני

אתקן את המענה שלי לגבי החשק המיני (שיש לציין שכל תגובה שאינה מדוקטור צריך לקחת בערבון מוגבל ובתור עזרה זמנית עד למענה המקצועי של הדוקטור שעונה פה אך לא בכל יום אלא פעם בכמה זמן) שהוא מענה לא בדיוק נכון, (ומקווה שלא הספקתי לייאש אותך מלחוות אי פעם חשק מיני וכדומה-) כי יש תרופות או תוספים שיכולים להחזיר את החשק המיני למרות הדיכוי של החשק שגורמים הכדורים (במקרה שלך הרסיטל), למשל שמעתי על תוסף dhea שעוזר לזה בנשים, גם במקרה שתרופות הורידו את החשק המיני. צריך להתייעץ עם הרופא שלך איך להחזיר את החשק המיני, על ידי איזה תוסף/תרופה, והוא מן הסתם ירשום לך משהו. בכל מקרה פגיעה בתפקוד המיני זה אכן משהו שמאוד מפריע לאיכות החיים ואכן צריך לטפל בו ואפשרי לטפל בו, בשונה ממה שכתבתי בהודעה קודמת. ועימך הסליחה על ההודעה הקודמת

25/04/2020 | 18:59 | מאת: ד"ר יעקב חרמון

תשובת מני מקובלת עלי. אוסיף שאפשר להחליף את הכדור לאחר שלא גורם לתופעת הלואי הזו. תרגישי טוב!

מנהל פורום פסיכיאטריה