שיעול כרוני ? אודה לתשובתכם

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

12/09/2018 | 13:57 | מאת: א מתל אביב

שלום רב. אבא שלי , בן 71, חולה מורכב ודמנטי. במשך החודשים האחרונים משתעל בכל יום כ 5 שיעולים בודדים, בערך פעם בכמה שעות. האם שיעול מטיפוס כזה נחשב כרוני ? האם יש צורך בבירור נוסף ? אינו משתף פעולה כששואלים אותו איך הוא מרגיש. עשה בדיקת CT ריאות לפני כשנתיים עקב מחלת חום ארבעה חודשים לאחר ניתוח מעקפים. מצורף פענוח הבדיקה שביצע. בתודה מראש א

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, שיעול כרוני מוגדר לרוב שיעול שנמשך מעל חודשיים. במקרים כמו שמתואר יתכן שהשיעול נובע מבעיית בליעה או חומציות מהקיבה, מומלץ על אכילה במנות קטנות, לא לפני השינה והשגחה למניעת אספירציות של אוכל לריאות. אני לא יכול לראות מסמכים מצורפים לצערי.

12/09/2018 | 23:19 | מאת: א מתל אביב

היי. תודה על התשובה. אבהיר שהשיעול נמשך חודשים רבים,מדי יום ביומו, אבל הוא משתעל שיעולים בודדים כל יום, כלומר אני לא בטוח שמדובר בשיעול של ממש שהרי כולנו משתעלים מפעם לפעם ללא סיבה מיוחדת ואפילו לא שמים לב. ייתכן שאני מגזים בפחד שלי לנוכח מורכבות מחלותיו . על כל פנים אני מעתיק כאן את הפענוח של הרדיולוגית לבדיקת ה CT חזה. הבדיקה כאמור מלפני יותר משנתיים. התהליכים בעצמות המתוארים בבדיקה ידועים מזה שנים . האורתופד קבע שמדובר באקזוסטוזיס נפוצה תורשתית. גם לי יש תהליכים דומים . בתודה מראש א להלן ממצאי סריקה טומוגרפית ממוחשבת של בית החזה.הבדיקה בוצעה בתאריך 22.6.2016. הבדיקה בוצעה ללא הזרקת חומר ניגוד תוך ורידי. השוואה חלקית לבדיקה קודמת של CT בטן כולל בסיסי הריאות מתאריך 1.5.16. סיבת ההפניה : בירור פולמונולוגי. ממצאים : מצב לאחר סטרנוטומיה וניתוח מעקפים. מבוא לבית החזה תקין. מרכיבי המדיאסטינום תקינים. מרכיבי הלב מעט מורחבים. כלי הדם הקורונליים מעט מסויידים. מוקד זעיר בקוטר 0.1 ס"מ באספקט האחורי של RUL. הצללות פסיות אטלקטטיות ידועות דו"צ ללא שינוי. מוקד זעיר בבסיס הריאה משמאל. אין עדות לתהליך דלקתי. לא הודגמו בלוטות מוגדלות במיצר, באקסילות ובשערי הריאות. הטרכיאה והתפצלות הברונכים תקינים. אין עדות לתפליט פלאורלי או פריקרדיאלי. במעבר חזה/בטן מודגמות בלוטות יותרת הכליה תקינות. בקע היאטלי קטן . חלקי הכבד, הטחול, הלבלב והכליות אשר נכללו בסריקה ללא ממצא פוקאלי גס, ללא שינוי בהסתייגות שלא הוזרק חומר ניגוד. בסמוך לגלנואיד בסקפולה השמאלית באספקט הקדמי תהליך גרמי בצפיפות מעורבת מוגדר היטב על בסיס רחב צמוד לקצה של הגלנואיד מכיל הסתיידויות בתוכו יכול להתאים לאקזוסטוזיס או אוסטאוכונדרומה. תהליך דומה ידוע מבדיקת ה-CT בטן בדופן בית החזה , רושם שמקורו בקצה של צלע 9 מימין, בולט כלפי חוץ, מכיל מוקדים מסוידים , גם יכול להתאים לאוסטאוכונדרומה. שבר עם קלוס סביבו- בצלע 2 באספקט הקדמי משמאל. בקצה של צלע 6 באספקט הקדמי מבנה קטן דומה משמאל. המנגיומה ב D6. בשאר המבנה הגרמי - שינויים ניווניים. סיכום : ללא ממצא חריג בריאות פרט לשינויים מוקדיים זעירים. תהליכים בעצמות דורשים ייעוץ אורתופדי, אחד מהם ידוע בדופן בית החזה מימין ללא שינוי, השני הקטן בצלע 6 משמאל ידוע מבדיקת CT בטן ללא שינוי. שאר הבדיקה כמתואר.

שלום, לפי ההגדרה שכתבתי מדובר בשיעול כרוני אבל הוא שיעול קל לפי מה שאתה מספר. אולי הוא קשור לרפלוקס מהקיבה כמו שכתבתי. היקף הבירור תלוי במידה רבה במידת הסבל. אם זה לא מפריע לו אולי אין צורך לטפל. הסיטי בכל מקרה תקין מבחינת הריאות.

14/09/2018 | 01:54 | מאת: א מתל אביב

תודה רבה

מנהל פורום מחלות ריאה