בעיה כרונית בריאות/כרום הריאות

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

10/03/2018 | 17:25 | מאת: איגור

אני סובל מחום של 37.3-37.5 כל יום, חולשה, כאבים בצד ימין(כנראה פלאוריטיים) בסיטי חזה נראו ברונכואקטזיות קלות, טיפול ברוצפין לפני מספר חודשים לא נמצא יעיל. סובל מfmf בהתקפים פלאוריטיים וכאבי בטן. שאלת היום, איך לדעת אם מדובר בהחרפה של fmf למרות הטיפול בקולכיצין או בתהליך דלקתי כרוני בריאות?(נמצא במצב הזה מספר שנים ועכשיו התגלו ברונכואקטזיות קלות) האם המצב הנראה בסיטי יכול היה להווצר כתוצאה מהדלקת של fmf או שיש לשלול את הקשר? האם תרופה בשם אילאריס תעזור גם אם מדובר בדלקת ריאות כרונית? אם כן האם כדאי לשלב את התרופה עם אנטיביוטיקה? חושב ליטול ריפמפיצין בשילוב עם עוד משהו בבקשה help

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, נראה לי כי הבעיה העיקרית אצלך נובעת מהדלקת של ה FMF. אני פחות מתמצא בטיפולים השונים למחלה זו. התרופות שציינת ניתנות ע"י מומחה במחלה ואני מקווה שיעזרו לך. תהליך כרוני דלקתי בריאות עם ברונכיאקטזיות הוא לרוב זיהומי ומלווה בכיח מוגלתי וזה פחות מתאים לתיאור שנתת.

10/03/2018 | 21:31 | מאת: איגור

תודה רבה על תשובתך דר, אך עדיין השארת אותי מבולבל. יש כיח, פעם מוגלתי, פעם בצע לבן, לפני כמה ימים קניתי סירופ של אלטמן עם קורנית וכל מיני צמחי מרפא אחרים, יש פחות שיעול פחות כיח, מקפיד על אינהלציות יומיות עם נתרן כלוריד בשילוב עם מים מים המלח, אני ספורטאי וגם עם הכאב והחום מקפיד על פעילות מינימלית, החום לא יורד, הכאבים לא פוסקים, אני נלחם בכל הכוח ומסרב לחיות בצורה הזאת. האם מבחינה קלינית, יכולות להווצר ברונכואקטזיות בגלל הדלקת הפלאוריטית? לא יודע ממה זה נהיה לי ומה אני עושה עם עצמי.איך אני יודע הfmf קשור או לא קשור, יש לי מחלה כרונית בריאות שהביאה אותי למצב או שהתרופה שלי(קולכיצין) פשוט לא עובדת יותר? הגדלתי מנה פי 2 על דעת עצמי משלשום, בינתים אין שיפור. האם תוכל להמליץ לי על מומחה שיוכל לעזור לי? מחר יש לי תור למרפאה ראומטולוגית בהדסה, אני מחפש פתרון בנרות, אני לא מוכן לחיות ככה.

שלום, בהדסה יש מרפאה ראומטולוגית טובה עם ניסיון ב FMF , למיטב ידיעתי - פרופ' בן שטרית הוא מומחה בעל שם עולמי, ואני בטוח שיוכלו לעזור לך. לגבי הריאות, אני לא ידוע עם זה קשור, ברוב המקרים לא מוצאים סיבה לברונכיאקטזיות, הטיפול לרוב הוא בכיוח כמו שאתה עושה ואנטיביוטיקה כשיש זיהום, מומלץ לתת בדיקת ליחה לתרבית ולהמשיך מעקב במרפאת ריאות.

מנהל פורום מחלות ריאה