תסמינים - של טרשת נפוצה;

דיון מתוך פורום  נוירולוגיה - מבוגרים

15/10/2017 | 23:05 | מאת: קטי

שלום רב. לאחר זמן מה שבהם אני סובלת מתסמינים רבים אני אובדת עיצות. ביניהם - כאבי ראש, סחרחרורות, נפילות ובעיות שיווי משקל, אי שליטה על הסוגרים, כאבים רבים, תשישות מרובה, תחושת "נמלים" ואף הגעתי למצב של שיתוק מלא של אחת מרגליי. נמשך לזמן קצר והצלחתי להזיז אותה לאחר כ-10-15 פעמים (כאשר הדבר התרחש כ-3 פעמים). כמו כן חולשה בשרירי הרגליים ואי הסבילות לחום שמחמירים את הסימפטומים, טיקים שבהם כל הגוף נזרק למעשה, ואף היה בעבר (אם כי לא היה כבר כשנה) בעיות קלות בבליעה. כמו כן אובחנה בעיית מעי רגיז. ברקע ישנה סוכרת נעורים מאובחנת ואובחנה גם פיברומיאלגיה. עם זאת, ישנם תסמינים שאינם נראים לי כפיברומיאלגיה, אם בכלל. וזו נראית לי כאבחנה שנעשתה כברירת מחדל. בעיקר בשל בעיות הסחרחורות הופניתי לאא"ג אשר הפנה אותי לבדיקת ENG שמצאה כי ישנה פגיעה במערכת הווסטובלרית וכן הופנתי ל-MRI מוח (לא כולל עמוד שדרה). לפי תוצאות ה-MRI לא נמצאו ממצאים. עם זאת - התסמינים ממשיכים כשאני חווה מה שאני בפירוש מגדירה "התקפים" ותקופות טובות כשבין לבין המצב בדרך כלל סביר ומאפשר תיפקוד ברמה בינונית. (מעין הפוגות). לאחרונה חלו בעיות ראייה, טשטוש וכיוצא בזה. אך בעקבות כך ניגשתי למיון עיניים שם אובחנתי עם "תסמונת העין היבשה", ונמצאו "שריטות" קלות על הקרנית. טיפול כלל משחת וטיפות עיניים. (אציין כי לא קיים יובש באיבר המין או בפה, ולכן למיטב ידיעתי לא מדובר בשוגרן, סברה שהועלתה על ידי חבר סוכרתי טייפ 1). שאלותיי: הבנתי שבדיקת MRI לאו דווקא מגלה את כל הסימנים. ייתכן והם קטנים מדי לצפייה? כמו כן, קראתי כי לא כל רופא יודע לראות את זה. שלישית - האם ישנן מחלות/תסמונת נוספות שיכולות להסביר את התסמינים או חלקם?

לקריאה נוספת והעמקה

לקטי שלום רב, אינך מצפה שבעיה מורכבת כשלך תפתר בהתכתבות. האופציות-- לשוב ולשוחח עם רופאייך, או לבקש חוות דעת נוספת פנים אל פנים. בברכת בריאות, כרמל ערמון

20/10/2017 | 21:36 | מאת: קטי

עיינתי בקבוצה כאן ובתשובות שהענקת. בעוד שרופאים רבים יודעים לכווןן ולתת כיוון, דבר שמטופל עם אינטלגנציה בסיסית יודע להשתמש במידע ולהביא בפני רופאיו בתור כיוון לבדיקה וחקירה - אינך עושה זאת. אין חובה כזו. אבל איני רואה מדוע אתה מנהל קבוצה באינטרנט כאשר אינך נותן תשובות. פנה את המקום.

מנהל פורום נוירולוגיה - מבוגרים