הרגשה מוזרה באיזור השתל מספר חודשים אחרי

דיון מתוך פורום  שיקום הפה ושתלים דנטליים

24/12/2023 | 20:45 | מאת: דניאל

ד"ר שלום רב. עשו לי מדידות לכתר ומבנה לאחרונה, על שתל חדש שבוצע כמה חודשים קודם לכן. השתל נמצא למטה, במקום שן טוחנת. במהלך המדידות נאמר לי על ידי הרופא כי המקום נראה טוב, השתל יציב, והרופא גם צילם את האיזור ואמר שהצילום נראה טוב. זה נעשה לבקשתי כי ציינתי שלפעמים אני מרגיש את איזור השתל - בביצוע פעולות מסויימות. למיטב הבנתי, מקור הכאב הקל היה ככל הנראה בעקבות כיפת הריפוי שכנראה הסתובבה קצת. בסיום המדידות, כאשר החזיר את כיפת הריפוי, היה כאב רב. נאמר לי שזה בגלל שהמקום היה פתוח הרבה זמן והחניכיים נכנסו פנימה. כעבור כ10 דקות בערך הכאב חלף לחלוטין. כעבור שבועיים הגעתי למדידה נוספת. בשבועיים האלו לא היה כאב ולא הרגשתי בכלל את איזור השתל. בסיום המדידה, כאשר ניסה להחזיר את כיפת הריפוי - היה כאב קל, אבל הרופא אמר שמשהו לא תקין ושהוא חושד כי יש בעיה עם השתל. לאחר כמה דקות שהוא בודק את העניין ומנסה לסגור את כיפת הריפוי, הוא ניסה כיפת ריפוי אחרת והמקום נסגר. הוא אמר כי הבעיה הייתה בכיפת ריפוי והשתל בסדר. הוא שם לי כיפת ריפוי שונה בגודל מהקודמת. זה היה לפני מספר ימים, ומאז מידי פעם אני מרגיש הרגשה כמו של חום או קור, בלחי בקרבת מקום השתל. אני לא רואה אדמומיות או נפיחות באיזור. אני בלחץ גדול בגלל זה, ובגלל שהוא חשד בהתחלה שיש בעיה עם השתל. האם ההרגשה שתיארתי הגיונית כמה ימים אחרי המדידות? יכול להיות שמקורן בכלל באיזור החניכיים מסביב לכיפת הריפוי? בנוסף לזה, יש משהו שאני יכול לעשות כרגע (נניח: לגרגר מי מלח), או שכרגע רק לחכות?

לדניאל שלום רב, הכאב שתואר מתאים לכאב ממקור חניכיים שמתעורר ומורגש במקרים שהשתל מותקן עמוק וכיפת הריפוי חודרת את החניכיים בהסרתה ובמיוחד בהחזרתה. יחד עם זאת, יש לוודא שהכאב לא נובע מהשתל עצמו, ע״י בדיקה פשוטה יחסית של החדרת בןרג מידה וחיזוקו. באם אין כאב בתהליך, הסיבה לכאב שתואר היא ממה שציינתי. וודא מול הרופא דלך שהשתל קלוט ותקין לפני סיום הטיפול. בהצלחה, ד״ר אביטל מתן

30/12/2023 | 22:31 | מאת: דניאל

תודה רבה. אעשה זאת. האם זה תקין במידה והשתל מותקן עמוק? דבר נוסף - שמתי לב שלפעמים נגיעה באיזור הלסת (בחוץ) באיזור השתל - יש כאב קל מאוד. כאמור אין נפיחות מורגשת או אדמומיות. האם תקין וקשור לתהליך הריפוי של עצם הלסת? או שיכול להיות קשור לכיפת הריפוי?

מנהל פורום שיקום הפה ושתלים דנטליים