דלקת- שן עם שורש אחד-עקירה ושתל דנטלי

דיון מתוך פורום  שיקום הפה ושתלים דנטליים

03/06/2022 | 14:01 | מאת: רועי

שלום רב. בעבר הייתה שן בינה תחתונה כלואה אשר לחצה על השן הסמוכה לה. הלחץ המתמשך גרם לכך שהשורש נפגע ולמעשה השן "עומדת" על שורש אחד בלבד ככה כבר שנים ללא הפרעה לאחר הוצאת שן הבינה שלחצה ופגעה בשן הסמוכה.לאחרונה נוצרה דלקת מתחת לשן העומדת על שורש אחד והוחלט לעקור אותה לאחר שתעלם הדלקת (כיון שהשן מחוסרת שורש אחד) ומאוחר יותר לבצע שתל.בנתיים, רופא השיניים רשם מוקסיפן פורטה 500 מג' 3 פעמים ביום למשך שבוע. סיימתי היום ועדיין יש כאבים ורגישות באיזור.מה עושים כדי לחסל את הדלקת?החלפת אנטיביוטיקה באוגמנטין יכולה לעזור?

לרועי שלום רב, כפי שציינת, לעיתים מחליט רופא מטפל להרחיב את ספקטרום התרופה האנטיביוטית ואז מציע אוגמנטין במקום מוקסיפן. יחד עם זאת, לא ניתן לאבחן מוקד כאב או זיהום ללא בדיקה קלינית וצילומים. עליך לפנות לרופא המבצע על מנת שיאבחן את מוקד הבעיה ויספק טיפול להשקטת הכאב. בהצלחה, ד״ר אביטל מתן

03/06/2022 | 22:45 | מאת: רועי

ראשית, אין ספק שהמוקסיפן מפחית את עוצמת הכאב הנובע מהדלקת אך לא גרם לסילוקה המלא. האם מוקד הבעיה שהיא דלקת בשן מחוסרת שורש אחד הוא בהכרח עקירתה לאחר טיפול אנטיביוטי שנועד להרגעה זמנית בלבד הכאב? כלומר הטיפול האנטיביוטי לא יכול לרפא את הדלקת בשן לתקופה ארוכה כי הדלקת תחזור שוב ושוב היות והשן עומדת רק באמצעות שורש אחד?

מנהל פורום שיקום הפה ושתלים דנטליים