מצאתי דרך להורדת סוכר, האם זה בטוח?

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת

03/09/2019 | 00:08 | מאת: יאיר

לדר שלום אני בן 50 ונחשב תרום סוכרתי כבר שנתיים. נמצא בדיאטה דלת פחמימות ופעילות גופנית (רמות סוכר בצום 105 ערכי המגובין מסוכרר 5.9 לפני הדיאטה, ו 5.0 בבדיקה אחרונה לפני שבוע). אני בודק רמות סוכר בבית. בבוקר זה 99 עד 105, שעתיים לאחר אוכל 110 עד 120 גג, 4 שעות לאחר האוכל 85-95, אבל 8 שעות לאחר האוכל שוב 99-105 (לא ברור למה?) עכשיו לחלק המעניין. נראה לי שמצאתי נוסחה טבעית להורדת סוכר באופן מאד חד ומהיר (30 דקול). אני לוקח שייק חלבון מי גבינה ממותק בסטיביה בלבד, מוסיף לו חצי כוס שמן זית, וכפית אבקת קינמון, מערבב הכל במים, ושותה. חצי שעה עד שעה לאחר השתיה של המשקה (לא טעים במיוחד יש לציין), רמות הסוכר בבדיקה ביתית יורדות בין 10 ל 20 יחידות. אתמות לפני השתיה של השייק, ההיתי על 90, ושעה לאחר השתיה 71! אני מבין שחלבון מי גבינה מעודד יצור אינסולין, וששמן זית וקינמון מורידים רמות סוכר. השאלה שלי האם האפקט הזה בטוח לטווח הארוך? כמות החלבון בשייק היא 30 גרם והיא נלקחת בשחבון בצריכה היומית של כ 50 גרם חלבון בדיאטה עתירה בשומן צבמחי וחלבון בעיקר. האם עידוד יצירת אינסולין לא יוצר עומס מיותר על הלבלב לאדם כמוני הנמצא בסיכון לפתח סוכרת סוג 2 (שני ההורים סוכרתיים, תפקודי כליות תקינים, משקל תקין לא מעשן, טבעוני, עוסק בספורט). על פניו הצלחתי להוריד A1C מ 5.9 ל 5.0 בתוך חודשיים וחצי. השאלה היא האם יש כאן סכנה במה שאני עושה? הודה לך מאד אם תוכלי להתייחס לשאלות שלי ולענות בעיקר לגבי אותו שייק ואפקט שלו לטוב או לרע. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

יאיר שלום אני לא מכירה את השייק אבל תמיד צריך לוודא שלא אוכלים יותר מדי חלבון שמעמיס על הכליות. אם לא מעמיסים אז ברור שאכילת חלבון טובה יותר לרמות הסוכר לעומת פחמימה ובפרט פחמימה פשוטה. קינמון אכן עשוי להוריד מעט את רמות הסוכר אבל גם זה תלוי כמות. לא ידוע לי שחלבון מי גבינה מעודד הפרשת אינסולין. מציעה לך להתייעץ עם תזונאית או פזיולוג ספורט.

03/09/2019 | 22:57 | מאת: יאיר

שלום יש כמה מקורות מבוססים מחקרים חדשים שהראו שחלבון מי גבינה מעודד יצור אינסולין בדומה לפחמימה, רק שהוא אינו מעלה סוכר: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4620107/ זה למאמר אקדמי אחד למשל.

תודה

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת