בעיות יציבות, הגייה וחולשה בצד ימין

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

23/12/2017 | 23:04 | מאת: משה חזן

שלום, אני פונה בשם אבי. בפברואר 2015, בגיל 76, נפל מסולם בגובה מטר עד מטר וחצי, ונחבל בראש. היה דימום חיצוני בצד שמאל מאחור שנמשך מספר ימים ועצר. חודש לאחר מכן נפל בהליכה. הנפילה לא גרמה לפגיעה, קם ממנה בעצמו. לאחר נפילות נוספות ותחושת אי יציבות נשלח באוגוסט 2015 לנוירולוג ולבדיקות CT ו- MRI. ב - MRI נמצא גוש בקדמת המצח. ביופסיה בביה"ח רמב"ם הראתה שהממצא הוא מנינגיומה. הצוות של רופאי אא"ג ונוירוכירורגיה החליט שהמנינגיומה אינה מפריעה לתפקוד, אינה קשורה לבעיית היציבות ואין צורך להוציאה. בשתי בדיקות MRI נוספות לא נמצאה הסיבה לתלונתו העיקרית, חוסר שיווי משקל. עם הזמן חלה הדרדרות ביכולת ההליכה והחל להסתייע במקל. בדצמבר 2016 קבל מאורולוג תרופה בשם קדקס במינון גבוה. בעקבות צריכתה, הסתחרר, נפל, נחבט בראשו, דימם וסבל מאובדן הכרה לכמה רגעים. מאז חלה הדרדרות נוספת ומשמעותית (1) ביציבות ההליכה – עבר להשתמש בהליכון עם גלגלים באופן קבוע, (2) ביכולת הדיבור - הגיית המילים שנעשתה איטית, שליפת מילים והיכולת לנהל שיחה נפגעו. (3) חולשה ביד ורגל ימין. בשלב זה פנה לנוירוכירורג מומחה להמשך בירור המצב. הנוירולוג בדק ושלח לבדיקת מוליכות עצבית ו- MRI מוח. גם בדיקות אלה נמצאו תקינות. במצבו הנוכחי מתקשה ללכת אפילו עם ההליכון, אינו מתקלח לבד, מתקשה להתלבש לבד, ולא נשאר לבד. הייתי רוצה להבין אם תא לחץ עשוי לסייע והאם לדעתכם ישנן בדיקות נוספות שניתן לבצע כדי לאבחן את מקור הבעיה. תודה, משה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך משה, מדבריך אפשר להבין כי עדין אין אבחנה. מן הראוי שתפנה לנוירוכירורגים או לנוירולוג מטפל לבדיקות נוספות כמו מיפוי מוח SPECT או Pt\ct על פי הבנתם על מנת לעשות מאמץ להגיע לאבחנה. במידה ויש תימוכין בבדיקות שהסימנים הקלינים קשורים לחבלת המוח בעבר יתכן ויש מקום לטיפול בתא לחץ. במידה וכן שלח "סיכום מחלה" עם תוצאות הבדיקות וסיכום הנוירולוג למספר פקס שלנו - 048300055 ונבדוק האם יש מקום לטיפול משולב בתא הלחץ במקרה זה.

24/12/2017 | 19:45 | מאת: משה

תודה רבה על המענה המהיר! האם תוכל להפנות לנוירוכירורג שזו התמחותו? שני הנוירולוגים שראו את אבי לא מצאו דבר ומאחר שמצבו ממשיך להדרדר, איני בטוח שיש טעם לחזור אליהם להמשך הבירור. תודה רבה, משה.

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)