ניתוח תיקון טבעת בריאטרית ומעבר למיני מעקף

דיון מתוך פורום  ניתוח קיצור קיבה בחולי סוכרת

30/01/2017 | 11:27 | מאת: מירי ה.

שלום, לפני 8 שנים עברתי ניתוח טבעת בעבקותיו ירדתי 50 קילו והרגשתי נהדר כל הזמן. לפני כשנה, שתוצאה מרפלוקס חמור, נפתחה הטבעת מעט ומאז עליתי כ10 קילו. כעת היא נסגרה שוב מעט אבל לא מצליחה לרדת את המשקל שעליתי. הרופא ממליץ לעשות ניתוח תיקון, והניתוח המוצע הינו מעקף. אני עובדת בחוץ הרבה שעות ביום כמדריכת טיולים ודי דואגת על התופעות לוואי של שלשולים כי לא תמיד יש לי שרותים נגישים ונקיים. האם כדאי לי יותר ניתוח מיני מעקף או מעקף הרגיל? גם יש לי חשש מתופעת הדאמפינג.. אני מבוטחת מכבי שלי וגרה בירושלים. באיזה בתי חולים ציבוריים מנתחים כיום את המיני מעקף, (לאו דווקא בירושלים בלבד)? שמעתי רבות על איכות העבודה שלך. האם אתה אישית גם עובד עם מכבי?? מודה מראש על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

יש יותר אופציות::: אם מוכרחים להוציא את הבטעת, ואם אכן היא לא יעילה, הניתוחים שניתן לבצע לתיקון הם. האפשרויות הן:. 1.. ביצוע שרוול 2. הפיכה לניתוח מעקף קיבה סטנדרטי 3. ניתוח מעקף קיבה מיני 4. הפיכה לניתוח מעקף תריסריון( יש שני סוגים) בחירת הניתוח תלויה בהרבה גורמים, בינהם חשובים – משקל התחלתי, הבנת מנגנון או הסיבה לעליה חוזרת ומצב הקיבה כעת. גם הרצון שלך חשוב. אם בניתוח המנתח נתקל במצב קיבה לא תקין – יש עליה בסיכון בביצוע ניתוח אחר מיידית, לכן עלול המנתח לדחות ביצוע של הניתוח, אלא רק להוציא את הטבעת... הבדיקות הנחוצות הן צילום ושט קיבה תריסריון, וחלק מהכירורגים (גם אני) מבקשים גם גסטרוסקופיה, הבדיקות נועדו לבחון את המבנה של הקיבה. עליך לדעת כי ניתוחים חוזרים מלווים בשיעור הצלחה נמוך יותר מניתוחים מקבילים ראשוניים, ושיעור סיבוכים גבוה יותר מאשר הניתוח הראשוני. יש גם שתי גישות אפשריות – ניתוח פתוח, או לפרוסקופי, וזה תלוי לגבי הדמפינג - לא צריך לדאוג - השכיחות שלה נמוכה מאוד. וכן, אני עובד עם מכבי מגן או זהב... מעקף קיבה מבצעים גם -תל השומר, בילינסון, איכילוב, קפלן, רמבם, כרמל, ועוד...

31/01/2017 | 09:28 | מאת: מירי ה.

,תודה לך ד"ר קידר על התשובה המקיפה. יש לי כבר את כל הבדיקות כולל את אלה שהזכרת. בעצם יש לי את כל הבדיקה והמסמכים כבר נשלחו לועדה כדי לקבל אישור ממכבי. גם כבר היתי כמה פעמים אצל המנתח בבית החולים בירושלים, אבל כרגע יש לי ספק לגבי המעקף הרגיל ושוקלת את המיני מעקף ובעצם מנסה להגיע להחלטה לגבי סוג הניתוח. הסיבה שהטבעת חייבת לצאת, נאמר לי היא ש היה SLIPPAGE ואז היא כבר לא יעילה.. על אף שזה מצער אותי, י חייתי איתה טוב מאד בשנים האחרונות וגם ירדתי כאמור 50 קילו. השרוול נאמר לי לא בא בחשבון עבורי בגלל הריפלוקס שיש לי, שעלול להחמיר עם השרוול. וכעת מציעים לי רק את האופציה של מעקף רגיל.. אני כאמור נוטה לעדיף את המיני.. האם תוכל להוסיף עוד משהו לגבי הענין? תודה רבה מראש.

מנהל פורום ניתוח קיצור קיבה בחולי סוכרת