כאבי ראש ובחילות בילד בן 4

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

25/09/2019 | 12:09 | מאת: יפעת

שלום. לפני כחודש בני בן הארבע התעורר בבוקר והחל לבכות שכואב לו הראש ויש לו בחילה. לאחר מכן אכן הקיא פעמיים. במהלך כל היום התלונן על כאבי ראש, בחלק העליון של הראש. למחרת בבוקר הילד קם בלי שום תלונה. כמובן פנינו לרופאת הילדים שבדקה אותו ואמרה שלדעתה מדובר בכלל בקלקול קיבה. משך חודש לא היו תלונות, וביום שישי האחרון חזר מהגן והחל לבכות שכואב לו הראש (שוב בחלק העליון) ויש לו בחילה. לאחר חצי שעה הכל חלף אך לאחר כמה שעות שוב בחילה והקיא. מאז מתלונן מדי פעם על בחילה, לא בבוקר דווקא, יותר בהקשר של אכילה, ולא התלונן שוב על כאב ראש. ביום ראשון אף הקיא בגן. חזרנו לרופאה, ששוב טענה שהבטן מרגישה נפוחה ולדעתה הכל ממקור בטני, ושלחה אותנו לבדיקות דם, שתן וצואה. אני מודאגת מעניין כאבי הראש, אמנם היו רק שני ארועים אבל יש גם בחילות, השאלה האם מומלץ להמשיך לבירור נוירולוגי? או רק לעקוב ולראות אם חוזר? מה לעשות? אני חוששת שמא מפספסים משהו אחר. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

יפעת שלום, אני מסכימה איתך - כדאי להתייעץ עם נוירולוג ילדים, שישאל את כל השאלות ויבדוק את בנך. במקביל, למדוד דופק ולחץ דם (המנג'טה שעוטפת את הזרוע צריכה להתאים לילד בן 4) ולעשות בדיקת רופא עיניים מלאה (לא רק קרקעית העין) כולל תפקודי עצבי הראייה. שנה טובה!

29/09/2019 | 01:40 | מאת: יפעת

שוב שלום ד"ר. סליחה על השאלות החוזרות, אך כיצד בודקים תפקוד עצבי הראייה בילד? האם בבדיקה רגילה אצל רופא עיניים או שזו בדיקה נפרדת? והיכן ניתן למדוד לחץ דם ודופק בילדים? תודה רבה ושנה טובה!

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים