ילד בן 5.5. כנראה פרכוס עזרה עם תוצאות eeg

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

30/06/2019 | 09:17 | מאת: נטע

דר שלום רב. בני בן 5.5 עבר ביום שלישי כנראה פרכוס לא הייתי שם. בעלי היה ויש לבעלי אח שהיה לו אפילפסיה ןהוא מכיר פרכוסים. היינו במיון עשו eeg אמרו תקין. אמרו לעשות שוב בחסך שינה ולראות נוירולוג ילדים בקהילה. יש תנו תורים בשבועות הקרובים. ראיתי כעת את תוצאות הeeg כתוב כנראה תקין אבל יש גלים לא אחידים במשך 2 שניות בסוף. תוכלי לו ר מה זה אומר בבקשה? האם יש סיכוי שזה לא יחזור על עצמו? האם זה נכון שלרוב הילדים אין פרכוס שני? מה הסטטיסטיקה. מה עוד אפשר לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
30/06/2019 | 09:23 | מאת: נטע

Eeg כנראה תקין עם ארטפקים רבים של תנועה ללא פעילות אפילפטית ברורה ולא האטות מוקדיות. לקראת סיום הרישום נראתה סדרה קצרה של גלים בתדירות 5 הרץ בלתי אחידים וללא שדה ברור שנמשכה שתי שניות ללא קורולציה קלינית. במקרה של חשד קליני גבוה מומלץ לבצע תרשים בשינה לאחר חסך שינה.

נטע שלום, ממצא של "שתי שניות של גלים לא אחידים" הוא חסר משמעות, בהיעדר המכלול השלם. כך גם לגבי שאר שאלותיך. כלומר, אחרי היכרות עם כל פרטי האירוע וההיסטוריה של הילד - צריך להגיע להחלטה מה האבחנה של בנך, והאם היה פרכוס או לא. ואם מדובר בפרכוס - מאיזה סוג, איך זה מסתדר עם ה-EEG, האם צריך לטפל או לא, האם צריך בירור נוסף, ומה צופן העתיד. בברכה

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים