תינוקת בת 7.5 חודשים עיכוב התפתחותי

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

15/02/2018 | 10:38 | מאת: אורית

שלום, ביתי בת 7.5 חודשים. לא מתהפכת עדיין, מתקשה מאוד בהרמת ראש ונראה שחגורת הכתפיים שלה חלשה. מטופלת בפיזיו כבר 3 חודשים, אובחנה כסובלת מטונוס מוגבר (ניורולוג אמר שהטונוס תקין אך רופאת התפתחות והפיזיוטרפיסט אומרים שהטונוס מוגבר). הפיזיוטרםיסט אומר שיש לה בעיית התארגנות ולכן העיכוב. לאחרונה גילינו כי סובלת מריפלוקס סמוי, התחלנו טיפול והיא מגיבה לו היטב, עלתה יפה מאוד במשקל ובגובה (כעת באחוזון 50). מקשיתה את הגב אחורה כל הזמן ע"י זריקת ראש אחורה. כל הרופאים והמטפלים שביקרנו אצלם אומרים שהיא מתקשרת היטב ונראה שהבעיה מוטורית בלבד. אני סובלת מהרפס גניטלי, לא היה התקף פעיל בלידה אך מיד לאחריה היה.. יכול להיות שהעיכוב ההתפתחותי חל כתוצאה מהדבקות? היא לא הראתה שום סימני הידבקות עד כה אך יכול להיות שנדבקה והוירוס יושב על משהו עיצבי שמונע ממנה פיזית להתפתח מוטורית? תודה רבה על התשובה.

לקריאה נוספת והעמקה

אורית שלום, הדבקה של העובר בהרפס במהלך ההריון או הלידה מתבטאת בדרך כלל בפגיעה מוחית המערבת פרכוסים ועיכוב התפתחותי, וכן עלולה לפגוע בעיניים, בעור, בכבד ועוד. נשמע שהבעיה המשמעותית אצל בתך היא העיכוב המוטורי, ולכן פחות סביר שזה נובע מהרפס. צריך להתקדם עם הבירור של הקושי המוטורי. אני מציעה שתחזרו לנוירולוג שדבדק את בתך כדי שימליץ מה צעדים הבאים. בברכה

18/02/2018 | 09:16 | מאת: אורית

תודה רבה ד"ר הלוי, למעשה.. רציתי לקבוע תור אליך למרפאת ראשלצ אך ההמתנה ארוכה מאוד (יש תור פנוי רק ביוני).. יש דרך בה אוכל להגיע אליך במועד קרוב יותר? סליחה שאני כותבת בפומבי פשוט אין לי דרך ליצור קשר בפרטי..

לא צריך לבוא אלי פרטי. את יכולה לקבוע תור לקופ"ח (אני עובדת בקופ"ח כללית) או לבי"ח שניידר. שהרופא של בתך ישלח הפניה לקופ"ח או לשניידר, ותקבלו תור.

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים