כתבתי על פתק והתחלתי לבכות

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

11/10/2020 | 12:09 | מאת: שיר

בגלל הrocd כתבתי על פתק מה שחשבתי על חבר שלי על מנת לעזור לעצמי והתחלתי לבכות ודחף לספר לו מה שחשבתי עליו אז עשיתי את הטעות הכי חמורה שיש אחרי שכתבתי על פתק שיש איזה תמונה שהוא היה נראה בה שמן והוא ממש לא כי זה תמונה של רק הראש פשוט בתמונה זה יצא ככה וחשבתי לעצמי שאם הוא היה נראה ככה באמת לא הייתי יוצאת איתו חשבתי אולי שזה מהתקופה שבה היה מלא ושזה מפריע לי אבל אני כלכך אוהבת אותו שזה שטויות וזה לא מה שיגרום לי לעזוב אותו הוא כלכך נעלב בטלפון כי פעם הוא היה מלא ואז שאלתי אותו מתי פעם היית באמת מלא והפריע לי שפעם הוא היה מלא בראש שלי למרות שעכשיו הוא חטוב ויפה הוא נפגע ואמר לי אבל זה לא אמור לעניין אותך הדברים האלה אם את אוהבת אותי והוא צודק לגמרי ושרון אני באמת משתדלת כותבת כל דבר לא רצה לספר לו מלא מחשבות שמאתמול איך להבין מבחינה מוסרית שזה בסדר לא לספר את המחשבות? כותבת על פתק ובכל זאת יש טיפה דחף זה עדיין חלק מהאו סי די? ומהדמיונות שלי? אני כותבת על פתק ואז פתאום רואה כמה המחשבה מזעזעת נחרדת אבל יש טיפה דחף אשמח למענה וסליחה.

לקריאה נוספת והעמקה
11/10/2020 | 12:13 | מאת: שיר

מה שכל כך כואב לי שסלדתי ממנו בגלל התמונה בגלל שפעם הוא היה כזה ואמרתי לעצמי אבל את כלכך אוהבת אותו אז למכ שלא תקבלי אותו כמו שהוא ?? נכון שזה מחשבות ואני באמת אוהבת אותו וזה לא מפריע לי בכלל??? עכשיו הוא חטוב ויפה ואין קשר אבל עדיין כאילו הפריע לי מה שהיה ובגלל התמונה ובגלל שבתמונה נראה פחות טוב לטעמי אני חייבת לעזור לעצמי אני מנסה את התהליך הטיפולי ומאוד קשה.

היי שיר, מדוע כתבת על פתק את המחשבות שלך, ומאיזו סיבה חשבת שזה יעזור לך? עד כה נתתי לך טיפ שתשתדלי לשתף את בן זוגך כמה שפחות, מאחר שזה טקס הרסני ביותר שגם פוגע בקשר. כמובן שמאוד קשה ליישם את זה לבד, וצריך ליווי טיפולי. מעבר לניסיון להפחית או להפסיק טקסים אין צורך לעסוק כלל במחשבה הטורדנית ולתת לה במה. כל עיסוק או נגיעה במחשבה צריך להיעשות במסגרת הטיפול, ניסיונות שאת עושה עם עצמך להתייחס למחשבה בדרך מסוימת יכולים לקחת אותך בכיוון לא נכון. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית