מנסה לנטרל את המחשבה ללא הצלחה וחווה דיכאון

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

17/09/2020 | 19:37 | מאת: שיר

היי שלום, חבר שלי רצה שאמצא לו עבודה אז התעניינתי לו בכמה משרות אני מאוד אוהבת את בן זוגי ומאחלת לו רק טןב בחיים וכל טוב רציתי לשאול אם זה קשור לocd עולה לי מחשבות שהוא לא חכם מספיק לא מתאים מספיק ומדמיינת אותו כבחור טיפש ודברים כאלו חבר שלי הוא לא טיפש זה נורא מפריע לי וכואב לי אפילו בחזה בגלל זה כואב לי לחשוב על זה ובנוסף זה מרגיש כלכך אמיתי שאני אפילו לא יודעת אם אני באמת חושבת שהוא לא חכם ןמתאים לעבודות האלו אני כן רוצה שהוא יצליח מאמינה בו מאוד ואני אפילו כותבת את השאלכ בספק כי אני לא מפסיקה לשאול את עצמי אם הוא חכם ןאז אני באי וודאות וחושבת שהוא לא ולא מפסיקה לשאול את עצמי יזה מרגיש אמיתי ומסכימה עם המחשבות מדובר בocd ? האם אני באמת חושבת שהוא לא חכם ולא מתאים לעבודות האלו או שזה סתם בראש שלי? אשמח לתשובה..

לקריאה נוספת והעמקה
19/09/2020 | 23:58 | מאת: סובל

היי, נראה שמדובר במחשבות טורדניות סביב השאלה של התאמה זוגית, ולא בשאלה סביב התאמה לעבודה. מניח שיש עוד תכונות מלבד חכמה שאת בודקת אצל בן זוגך, וזאת על מנת שתרגישי שאת אוהבת אותו כל הזמן. אני מניח שאי הוודאות סביב תכונת החכמה קשורה לפחד שלך שהקשר ביניכם לא יתאים. הייתי ממליץ לא להילחם במחשבה סביב תכונותיו, וגם המחשבה תגרום לך לחשוב שאין ביניכם התאמה, זה בסדר, כי למעשה אף בני זוג לא מתאימים ב-100%. תמיד קיימת אי התאמה סביב נושאים מסוימים, וזה בסדר. אין לנו שליטה על אי התאמה או על התאמה זוגית, ולכן צריך לתת למחשבות האלה להיות שם, ולקבל גם את אי ההתאמה, שעדיין מאפשרת לחיות בזוגיות. במידה ואת מאמינה שעדיין זה קשור לעבודה שלו, אז אשמח לקבל יותר פרטים בנושא. מקווה שעזרתי.

היי שיר, אני חושבת שבתוך תוכך את יודעת אם המחשבות האלה אמיתיות או לא, ואת מבקשת ממני סוג של "אישור" שהן לא אמיתיות. מכל מקום, כדאי לא לנסות להתעמק ולמצוא תשובות לשאלות שמטרידות אותך, אלא רק להניח להן. אם הן יישארו שם, תניחי להן להישאר לא פתורות. בסופו של דבר, הזמן יוכיח אם בן זוגך ימצא עבודה או לא, וזו גם האחריות שלו להתקבל למשרות ולהוכיח שהוא מתאים להן. שתהיה שנה טובה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית