OCD שאלה
דיון מתוך פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאחרונה הובחנתי כסובל מ OCD ,יש לי עירנות מוגברת כלפי בליעת הרוק וזה שינה לי את החיים מקצה לקצה מבחור שמח ואפטמי וקליל לבנאדם שלא מצליח לבטא את עצמו בשום תחום ואפילו לא הרגיש טוב עם עצמו, התחלתי טיפול תרופתי בSSRI , ורציתי לשאול אם אוכל להרגיש שוב מאושר עם ההפרעה הזאת??
היי גיא, בהחלט ניתן לחוות אושר, שמחה והנאה גם כסובל מ- OCD. האמירה ש"אי אפשר ליהנות כשמרגישים חרדה או מחשבה טורדנית" היא אמירה קיצונית ואינה נכונה, מאחר שבהחלט אפשר ליהנות גם תוך כדי חווייה של סבל. אפשרי להתגבר על ההפרעה לחלוטין, אם תיעזר גם בטיפול CBT. התרופות בדרך כלל תורמות להקלה בסימפטומים, כל זמן שנוטלים אותן. חג שמח, שרון לויט, MSc פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית קליניקה: טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון, כעסים ועוד אתר הבית: www.cbthaifa.com