חומר הכנה לקולונסקופיה

דיון מתוך פורום  סרטן המעי הגס - מניעה, אבחון וטיפול

29/09/2018 | 22:08 | מאת: משה עומייסי

בעבר קבלתי חומר פיקולקס והצלחתי לשתות אותו עם כוס מים(ומעט קר ח).הפעם קבלתי חומר בשם:“מוביפרפ”.כמות החומר ואופן השתיה נראה לי שלא אוכל לעמוד בו.ואני חושש להתחיל בכלל לשתות ותופעות הלואי שיכולות להיות.כי לא נסתי בעבר.אני גם חושש מבחילות והקאות.עם הפיקולקס איכשהו התמודדתי בגלל המינון שהוא יחסית נמוך.האם לוותר על התהליך כרגע ולבקש פיקולקס ולדחות את התור?דבר נוסף ראיתי מודעה של בדיקת קולוסקופיה ללא כל ההכנות והתהליך הלא נעים.האם בשיטה שלהם נתןלהוציא פוליפים במידה וקיימים?.בבדיקות הקודמות הוצאו ממני פוליפים וב’ה הם לא היו ממאירים.אודה לתגובתך!

לקריאה נוספת והעמקה

אני לא יודע אם עשית כבר את הבדיקה ואם כן סליחה על האיחור עם התשובה. מוביפרפ זה לשתות 2 ליטר חומר - לא פשוט. פיקולקס הרבה יותר קל וכדי לקבל מרשם לזה כדי לעזור להכין אותך. כמובן אך ורק שזה מתאים לך. אם אין הכנה טובה זה מאוד קשה לעשות את הבדיקה ולבצע כריתות כמובן

04/11/2018 | 05:15 | מאת: דוד

שהכנה על בסיס PEG כמו מוביפרפ (2 ליטר), מרוקן (3 ליטר) ויש גם 4 ליטר, היא נחשבת להכנה הכי בטוחה. כידוע הספרות מראה שאפשר לפצל הכנה על בסיס PEG לשני מועדים, ביום לפני לשתות ליטר אחד ובבוקר הבדיקה לשתות את הליטר השני, כך שזה יותר קל, ובאמצע אפשר לשתות מרק עוף מסונן. זה חשוב במיוחד כשעסקינן בבדיקות סקר שבהן כל סיכון קטן ביותר יכול להפוך את הבדיקה ללא כדאית מבחינה טובת הפציינט (סיכויים מול סיכונים). לכן לדעתי כשעסקינן בקולונוסקופיה כבדיקת סקר, יש לעשות מאמץ עליון להגיע לפרופיל הבטיחותי הכי גבוה, וזה אומר הכנה על בסיס PEG וגם לבצע את הבדיקה ללא טשטוש (לטשטוש יש סיבוכים, לעתים נדירות אפילו מוות).

04/11/2018 | 07:46 | מאת: משה

ראשית תודה רב לד’ר איאן וויט.הסכוי לשתות את כל החומר מובירפ עם כמות אדירה של מים בעייתי.והאמת שלבסוף שתיתי חצי מהכמות.ובצעתי חוקן עצמי עם זרם מים.והגעתי לתוצאה טובה.בפעם הבאה אדאג לקבל “פיקולוקס”.

מנהל פורום סרטן המעי הגס - מניעה, אבחון וטיפול