עקשנות וקשיחות

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

23/01/2014 | 20:47 | מאת: זיוי

מראש אני רוצה להגדיר שאני טיפוס של גבולות חזקים מאד בכל תחום.לכן כשהתחלתי טיפול והיה ענין שלא הייתי מרוצה בו, דברתי עם המטפלת שהביעה את עמדתה מאד בנוקשות. בלי לראות את הצד השני כלל, כאילו שאני לא נמצאת. או במקרה אחר שמבחינה טכנית לא יכלתי בזמן הרגיל, והמטפלת ענתה רק מה שקים אפשרי ואין לה יותר אפשרות לשנות בכלל כלום עד סוף הטיפול. בגלל שהייתי בטיפולים אחרים וחויתי מטפלות שהיו כדמות אמאית רכה מכילה ואוהבת, אני ממש בשוק לגלות שיש שיטה להיות קשים. האם גמישות בטיפול היא שלילית? האם להיות קשים למטופל זה יתרון? לא מספיק החיים עוד אדם קשה כמטפל? ואני פתאום קולטת שזה דפוס קבוע שלה אני אחוזת חרדה,כי כשדברתי איתה הרגשתי שקיר מולי, את יכולה להסביר לי מה קורה פה? מה עושים? ואיך לא אפול אצלה?או אולי לברוח?

לקריאה נוספת והעמקה

היי זיוי, לא כל המטפלים נוקטים בשיטה של גבולות נוקשים מאד או שלא הולכים לקראת המטופל עם שינוי זמנים וכו. זה בהחלט תלוי מטפל ותלוי מטופל. אני לא יכולה לדעת מדוע המטפלת נוקטת בגישה זו איתך והאם זו גישתה בכלל או שהיא מרגישה שנכון להיות כך מולך. אני כן חושבת שמאד חשוב שתרגישי מספיק בנוח בטיפול כדי לדבר על דברים שמשמעותיים לך ובהחלט מבינה את הצורך לקבל גם תגובה מבינה ואמפתית. תמיד קיימת האפשרות שהמטפלת אינה מתאימה לך ואז עם כל הקושי מתחילים טיפול אצל מטפל אחר מתאים יותר אבל לפני כן חשוב שתשקלי היטב האם זו הדרך היחידה או שיש עוד משהו שאפשר לעשות למולה? ליאת

24/01/2014 | 17:26 | מאת: נטע.

הבסיס לקשר טיפולי הוא יצירת מקום בטוח. מקום שבו את מרגישה ש"רואים" אותך וקולך נשמע. לא נראה לי שאפשר לייצר זאת עם "קיר אטום". עצתי, תברחי ומהר!

מנהל פורום פסיכותרפיה