הרבה ספקות..

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

24/11/2013 | 22:31 | מאת: יקי

היי כמה שאלות.. האם אני חייב להיות את הדת בשביל להיות מאושר ומסופק? האם הפסיכולוגיה מסתכלת על האדם בצימצום? שכן היא מתייחסת רק לנפש האדם, וידוע שביהדות הנפש ממוקמת ברמה הכי נמוכה מבחינה רוחנית, ויש מעליה את הרוח והנשמה, והפסיכולוגיה אינה מתעסקת בנשמה. פרויד אפילו הגדיר את הדת כ"נוירוזה קולקטיבית" (הפרעה נפשית) האם ניתן להיות מאושר ללא הדת? האם כל הקטע הזה של הדת הוא פשוט "בריא", כי יש על מי כביכול להישען ובמי לבטוח ואין קונפליקטים, החיים קלים? האם הדת היא בעצם בריחה מאשר להסתכל לחיים האמיתיים ולמציאות בעיניים? פשוט אנחנו חיים ואז מתים ואין מעבר לזה....כאילו כל הקטע של הדת הוא בשביל להכניס תקווה ומשמעות לחיים, אבל מי אומר בהכרח שזה נכון? יש לי כ"כ המון ספקות ושאלות שמהדהדות בי, ופשוט אומרות לי "למה להניח תפילין בבוקר? למה ללכת לבית כנסת? עזוב אותך, זו סתם בריחה, לך תלמד לעשות כסף, להרוויח, להינות מהחיים, מהדת לא ייצא לך כלום..וכל זה פשוט מהדהד בי...וגורם לי להרגיש כישלון...ז"א אם אני מניח תפילין אני מצפה לשכר, שיהיה לי טוב, ואז לא טוב לי ואני לא מניח יותר תפילין..יש לי הרבה שאלות וספקות.. מה צריך? טיפול פסיכולוגי או לחזור בתשובה? אני נמצא בטיפול פסיכולוגי כבר שנה וחצי... אני בן 24 בדת מרגישים "שייכות" למשהו, ליהדות..אז זה כאילו מפצה על כל מיני חסכים, אבל מי אמר שבהכרח זה נכון בשבילי???? ושזה מה שאני צריך?

לקריאה נוספת והעמקה

היי יקי, שאלת שאלות מאד מאד גדולות וחשובות שגדולים ממני עוסקים בהן וחושבים עליהן וכותבים עליהן תלי תילים של מילים ועדיין- אין תשובה חד משמעית. אני שומעת שבגדול יש שני "קולות" בך, קול אחד שרואה בדת איזושהי תשובה, משמעות, דרך ונחמה. קול שני שרואה בה בריחה מאיזושהי התמודדות, נסיון להשען על משהו "גדול" בעוד שאולי אפשר ללמוד להשען על עצמך ולהתמודד דרך הבנת הנפש וטיפול פסיכולוגי. חשוב שתביא את ההתלבטות הזו לטיפול שלך כי היא נשמעת לי מאד משמעותית לטיפול ולך. אולי יש גם איזושהי דרך שמתאימה לך שמאחדת בין הדת הרוח והנפש? העניין הוא באמת למצוא את הדרך האישית שלך שאיתה תרגיש הכי בנוח. ליאת

27/11/2013 | 06:18 | מאת: דניאל

זה אכן הרובד הנמוך של החלק הרוחני! אבל בפסיכולוגיה הנפש היא העקרון של מה שאינו הגוף! תקרא סךרות בינתחומיתמשווה ותדייק במושגים שלא תתבלבל לכל גישה הגדרות שונות! לדעתי תלמד כל גישה לעומק בנפרד בסדר שאתה רוצה אבל ממש לאט עם מורה טוב! בהצלחה! לדעתי דוטקא קבלה כדאי גם קורס אקדמי באוניברסיטה תא יורם יעקובסון ספריו באוניברסיטה משודרת משרד הבטחון! או מבוא לקבלה ידיד נפש הרב יחיאל ברלב!

28/11/2013 | 02:24 | מאת: יניב

חשבתי והתהפכתי על זה המון. האם חיים- זה רק לשתות קולה, לנפח ת'ארנק וליסוע במכונית של 2020? או יש להם משמעות ומטרה? האם העולם האגדי הזה נברא מעצמו, בשביל קופים לשעבר? שיבלו ... ת'אמת הכי כייף וקל לבלות.

28/11/2013 | 02:13 | מאת: רותי

מה היית רוצה שיגידו (חס ושלום) בלויה של הבן שלך? הוא ידע לעשות כסף טוב ונהנה מהחיים, או: הוא הניח תפילין, הלך לבית הכנסת, בן אדם של ערכים, גמל חסדים, ישר וצנוע.... (כי אתה אמור להיות דוגמא אישית שלו, והוא עלול לחכות אותך..)

מנהל פורום פסיכותרפיה