השקעה מקסימלית, הישגים מינימליים

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

13/07/2008 | 20:17 | מאת: מיה

שלום דר' אני סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון בנגב. בשנה הראשונה שלי נתקלתי בקשיים והגעתי למסקנה שככל שאני משקיעה יותר בלימודים אני מגיעה להישגים יותר נמוכים. כתוצאה מכך אני חוזרת על שנה. הפנו אותי לאבחון ללקויות למידה ועשיתי אותו. והנה ממצאי האבחון: ממצאי האבחון מצביעים על תפקודי קשב וריכוז תקינים בערוץ השמיעתי, למעט הפרעה פרואקטיבית קלה בתהליך הלמידה. מאידך, בערוץ החזותי נמצא ליקוי המתבטא באספקטים שונים של הקשב, כולל ביכולת לעיכוב תגובות אימפולסיביות, לחלוקת קשב ולשמירה על קשב מתמשך. כל אלו מובילים לשגיאות סתמיות בביצוע ולירידה בקיבולת הקשבית עם חלוף הזמן. זה מאוד מתסכל אותי שאני לומדת ומשקיעה כל השנה ובסוף מקבלת ציונים נמוכים שבכלל לא משקפים את הידע שלי בקורסים. אני ממש לא יודעת מה לעשות ומקווה שאתה יכול לעזור לי שאלה נוספת, איך אני יכולה לחזק את הזיכרון שלי? כי אני צריכה לחזור על החומר יותר מ 3 פעמים כדי לזכור את כולו, וכידוע אין זמן מספיק לזה בתקופת המבחנים

לקריאה נוספת והעמקה
14/07/2008 | 14:17 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום מיה, אינני מומחה ללקויות למידה (זו מומחיות בפני עצמה). את הזיכרון שלך תוכלי לשפר אם תיעזרי בפסיכולוג העובד במרפאת זיכרון ע"י תרגול קוגניטיבי. עם זאת, ייתכן שהפרעת הזיכרון היא מישנית להפרעת הקשב, דהיינו, שאינך מרוכזת בזמן שאת משננת משהו. הייתי מציע לך לעבור גם בדיקת TOVA במרכז לאבחון לקויות למידה. בבדיקה זו ניתן לראות האם ריטאלין יעזור לך ואם כן, תוכלי להשתמש בריטאלין באופן נקודתי מאוד לפני התכוננות לבחינה, בזמן בחינה וכד'. כמו כן, ניתן להקל עלייך ע"י הארכת זמן בבחינות בהתאם להמלצות מי שערך לך את הבדיקה. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://giditherapy.com

מנהל פורום פסיכותרפיה