אובססיה לפסיכולוגית שלי

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

02/04/2018 | 01:53 | מאת: הילה

היי. אני כבר למעלה משנתיים בטיפול שעושה לי ממש ממש טוב. אני מרגישה שממש התקדמתי בטיפול וכולם סביבי רואים את זה. אני אוהבת מאד את הפסיכולוגית שלי, אפילו מאוהבת בה. וככל שהקשר מתפתח זה רק גדל. הקשר בינינו מאד טוב ופתוח ודיברנו על זה, ואמרתי לה איך אני מרגישה כבר כמה פעמים. אמרתי לה שאני חושבת עליה הרבה, אבל לא העזתי להגיד שאני ממש אובססיבית כלפיה... ברמה של לחפש את הילדים שלה ובעלה ברשתות החברתיות (לה אין חשבון בשום רשת חברתית..) וזה ממש מעניין ומעסיק אותי, כל בדל מידע שקשור אליה. וזה נהיה פסיכי לגמרי, פתחתי פרופיל פייק באינסטגרם כדי לעקוב אחרי הבת שלה, ולא פעם אחת כדי לראות- אני ממש עוקבת וכבר מכירה את כל החברות שלה. אני יודעת שזה חולני לגמרי אבל יש לי איזה צורך אובססיבי לדעת עליה יותר ולהתקרב. לא יודעת מה לעשות עם זה. מרגישה שהשתגעתי לגמרי. ואין סיכוי שאגיד לה את זה, אין סיכוי. אני מתביישת בעצמי כל כך ומרגישה דפוקה לגמרי. ומרגישה גם רע כלפיה שאני עוקבת אחרי החיים שלה ופולשת בעצם למקומות שאני לא אמורה להיות בהם ולדעת עליה ועל המשפחה שלה. לא יודעת איך להשתחרר מזה, מהאובססיה כלפיה (על זה דיברתי, אבל לא העזתי לפרט...) ומהעיסוק בילדים שלה. אני חושבת שאולי אני מקנאה בהם קצת, למרות שלא הייתי רוצה שהיא תהיה אמא בשבילי. אבל אולי בזה שהם גדלים עם אמא כמוה, אולי בזה שהם הכי חשובים לה בעולם, הרבה יותר ממני. אולי כי הם זוכים להיות קרובים אליה כל כך. בקיצור אני אבודה. לא יודעת מה לעשות ואין מצב שאני מעזה לדבר איתה על זה.

לקריאה נוספת והעמקה

היי הילה קודם הכל הכל בסדר. לא השתגעת את לא מוזרה ובטח שלא חולה. לעיתים עולה תחושה כזו כחלק מהקשר הטיפולי. כן, כמו התאהבות בחיים, הרצון להתקרב, לדעת יותר אולי לעיתים אפילו לקנא. מה שחשוב שתזכרי בהקשר לזה שבעצם זה לא לגמרי בה. זה במה שהיא מייצגת מבחינתך: אולי דמות אם, אולי אחות ,אולי חברה טובה אולי גם וגם, אולי גם מה שהיא מעלה בתוכך שקורה מולה אבל גם הוא זה סוג של ייצוג למה שקורה בקשר קרוב ואינטימי: כמיהה, נגיעה באיזשהו צורך עמוק מדובר ומודע או פחות מדובר ומודע. כל אלו יוצאים לפעמים דרך הפעולה שאת קוראת לה אובססיבית של חיפוש אחר מידע אחריה ולכן...אינך משוגעת:) מבינה ששוחחת איתה על כך ואולי חשוב להמשיך לשוחח על הנושא גם אם את חשה בקושי לספר את מה שכתבת פה, עדיין אפשר לדבר על המהות של העניין: על הצורך שאת מבטאת מתחת לחיפוש הזה שלה שם נראה לי הדבר שבו חשוב לגעת.. חג שמח ליאת

04/04/2018 | 06:25 | מאת: sigal

הי הילה וליאת קודם כל הילה את לא הראשונה ולא האחרונה שזה קורה לה והייתי נותנת עוד קו מחשבה ,הצורך לדעת הכל מתוך מקום של בטחון.. קשה עד מאוד לבטוח ואנחנו שמים בטיפול את המקומות הכי חשופים שלנו.מנגד לא יודעים כלום על המטפל . אז יש איזה צורך לדעת שהרשתות החברתיות האלה הופך אותו לאובססיבי . מניסיון זה ממש אבל ממש הרסני לטיפול . מציעה לך לסגור את החשבון הכוזב ולהפסיק עם זה . אבל כן לדבר על הצורך הזה מולה.

היי סיגל מסכימה מאד עם הפרשנות הנוספת שנתת... ליאת

מנהל פורום פסיכותרפיה