דיכאון עקב איבוד עבודה

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

22/02/2017 | 11:23 | מאת: חסויה

עבדתי במקום שאהבתי.אהבתי את האנשים היתה לי פרנסה טובה ופתאום פיטרו אותי. מאז אני מרגישה ריקנות לקום בבוקר ומרגישה דיכאון וחוסר חשק לעשות דברים בגלל הפיטורין וממש לא קל לי. אני לא רוצה ללכת לטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי אני רוצה להתמודד לבד אשמח לעזרה דרך הפורום איך להתחיל חיים חדשים גם ללא עבודה איך לקום בבוקר בכיף למרות הפיטורין כי אני ממש מדוכדכת בגלל זה.

לקריאה נוספת והעמקה
25/02/2017 | 09:35 | מאת: א.ה.

הי חסויה, אובדם והלם... מתי כל זה קרה? אם לא מזמן אז, לדעתי, לפחות, מותר להיות מדוכדכים, עצובים, ולתקופת מה זה בסדר לחוש את הריקנות הזאת ואולי גם כעס ועוד. אולי לא כדאי להיאבק ברגשות בכוח ובבת אחת. אדרבא - יש להם מקום לרגשות שלעתים נעימים לנו פחות. מאידך, גם אולי לא כדאי להישאב רק לשם למשך השנים הבאות. וכן לדלל. כן להתאושש. יש לך קשרים נוספים? משפחה, חברים, מקומות או תעסוקות שהיו מסבות לך הנאה מעבר לשעות העבודה? משהו שונה וטוב להיאחז בו? אולי זה יכול להיות כיוון חשיבה. א.ה.

היי חסויה אני חשובת שיהיה לא כ"כ רציני מצידי לתת איזו עיצת קסם איך מתחילים בחיים חדשים מבלי להכירך. אני כן יכולה לוצר שישוב לתת מקום לתחושות השונות, גם לעצב, גם לכעס אם יש, גם לגעגוע, גם לפחד וגם אולי לראות זאת כאופציה להתחלה חדשה, דלת חדשה שאולי תפתח והיא עדיין לא ידועה ואולי אולי אפילו תהייה טובה יותר. בתקופת חיפוש העבודה חשוב להעסיק עצמך עם איזשהו סדר יום, חברות, ספורט, משהו שאת אוהבת לעשות כדי לא להיות כל היום רק במקום של "מחפשת עבודה". זה זמן לעשות דברים שדחית, אולי לחדש קשרים, אולי לחושב על לימודים ....להיות אופטימית :) ליאת

מנהל פורום פסיכותרפיה