תעריף 50 דקות טיפול פסיכותרפיה

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

14/02/2017 | 17:27 | מאת: נעמה

מאוד מעניין אותי מדוע התעריף הממוצע כיום בשוק הפרטי לפגישה הוא 400 ש"ח? האם זה בהתאם לעולם? היצע/ביקוש בארץ? הרי מקצועות אחרים (אקדמיים) מתומחרים בצורה אחרת ולדעתי הוגנת הרבה יותר של: כיסוי הוצאות+רווח מסויים שממש איננו מינימום. גם כאשר מדובר על שעת פגישה וגם כשלוקחים בחשבון את העבודה שאיש המקצוע עושה בין הפגישות. לאור העובדה שישנם פסיכותרפיסטים שמציעים טיפול מוזל כ200 ש"ח (כמו טנ"א וכד'), אני תוהה האם תכל'ס מטפלים יכולים להתפרנס ולטפל מעולה גם בתעריף של 200-250 ש"ח, כי לדעתי בהחלט כן.

לקריאה נוספת והעמקה
17/02/2017 | 16:21 | מאת: יעל - פסיכולוגית

היי נעמה, קודם כל, חשוב לי להגיד שנכון, 400 ש"ח זה המון כסף, במיוחד כשמדובר על הוצאה שבועית (לפחות) לתקופה ממושכת. שנית, אפשר להתייחס לשאלה שלך בכמה מישורים. אני מתפתה לשאול על המשמעויות של הנושא עבורך, אבל אגביל את עצמי לתשובה קונקרטית. בפועל, רוב המטפלים לא עושים רווח משמעותי מהפגישות. המיתוס של הפסיכולוג שבונה את הבריכה בחצר על חשבון המטופל הוא לרוב בדיוק זה, מיתוס. מי שכן מרוויח יפה הם אלה שאחרי הרבה שנות ניסיון מרשים לעצמם לקחת הרבה יותר מהסכום שציינת. התעריף לפגישה משקלל בתוכו, בין השאר, תשלומי מיסים (למשל, פסיכולוגים מחוייבים למע"מ מהשקל הראשון (18%), שלא כמו עו"ס ופסיכותרפיסטים אחרים); הוצאות על שכירות קליניקה, ביטוח מקצועי, רואה חשבון וכו'; הוצאות על למידה והעמקה כמו הדרכות והשתלמויות רלוונטיות; וכן, גם כוחות שוק שקשורים לותק, למומחיות ולהיצע וביקוש באזור. כמובן, גם מספר הפגישות שמטפל יכול לקיים ביום/שבוע הוא מאוד מוגבל. זה גם נכון שיש מטפלים שמציעים טיפול מוזל. אני ורבים מעמיתיי מקצים אחוז מסוים מהטיפולים כמוזלים. אף מטפל לא יכול להציע רק טיפולים מוזלים ולהשאיר את הראש מעל המים מבחינה כלכלית, צריך להגיע לאיזשהו איזון בין טיפולים מוזלים לבין מחיר מלא (ובכל מקרה, אני מכירה הרבה מאוד מטפלים, ואני בתוכם, שגובים פחות מ-400 ש"ח לפגישה).

19/02/2017 | 09:30 | מאת: מיכ...

היי, תראי, בוודאי שפרטי זה יקר, כמו כל משהו אחר פרטי. רופא פרטי לא לוקח 600 שח ליעוץ?? זה שהמושלם עוזר, גם פה, את יכולה ללכת דרך קופ"ח, בריאות הנפש וכ'ו..יש אפשרויות אחרות והן טובות לא פחות מפרטי!!! גם טיפול פנים, קוסמטיקאית עולה הרבה, לא? ואם תוסיפי קרמים וכ'ו בכלל הסכום יטפס לו ל500 שח לפחות, כמו כלום! והיא לא למדה הרבה שנים והשקיעה המון זמן בלימודים כמו פסיכולוג נכון? וגן פרטי? מטפלת בתינוקות? איזה תעודה יש לה בדיוק? לא ממש של גננת נכון? ולוקחות המון כסף לטיפול בבית בתינוק. יש עוד מליון דוגמאות, פסיכולוג למד הרבה שנים, ניסה על עצמו טיפול בסטאז' וכ'ו. הם משקיעים בך את נפשם תרתי משמע, כי פסיכולוג טוב חושב איפה הוא בכל הסיפור גם... בקיצור, שווה את הכסף, אבל יש גם אלטרנטיבות. בהצלחה.

היי נעמה מבינה את שאלתך אבל חושבת שהתשובות המפורטות שניתנו למטה מאד מכסות ומאד מדוייקות. אדגיש רק את "שני הסנט" שלי. יש המון המון הוצאות בלהיות מטפל ועצמאי בכלל כך שהמטפל אינו מקבל ממש לכיסו את כל הסכום הזה. את בודאי יודעת מה שאומרים על הוצאות עצמאים. דבר שני, כן, רופאים גובים הרבה יותר ואומר מעבר לזה גם מאמנים שלמדו 3 חודשים, יועצות שינה או כל מקצוע אחר... כל אלו, גובים לעיתים כמעט אותו מחיר כך שלעיתים זה דווקא נראה לי אבסורדי לצד השני, מדוע מטפל שלומד כ"כ הרבה שנים, מקבל הדרכות בתשלום, משלם המון הוצאות קליניקה ,רו"ח ובטל"א גובה כמעט אותו סכום.. דבר נוסף- טיפול זו השקעה לחיים שהרבה פעמים בסופו של דבר גורמת לכך שלטווח הרחוק יהיו אולי פחות הוצאות. למשל- מאמינה שילד שמטופל בזמן אולי יהיה כבוגר מטופל פחות. דבר נוסף ואחורון מנקודת מבט מעט פמיניסטית. יש הבדל האם את רואה את הכנסתו של המטפל כהכנסה משלימה ושנייה במשפחה או כהכנסה ראשית ויחידה. מעניין לחשוב על זה גם כך. תודהעל הדיון החשוב שפתחת :) ליאת

21/02/2017 | 06:57 | מאת: א.ה.

הי ליאת, לייק 👍 וגם את עניין ההשקעה המוקדמת שיש לה סיכוי להוות חסכון עתידי, ובכלל כתבת נפלא, בעיניי. א.ה.

היי א.ה יקרה תודה רבה :) שלומות ליאת

מנהל פורום פסיכותרפיה